Jeg hadde ikke lyst, men gjorde det allikevel

Da jeg våknet til morran i går føltes kroppen min helt viljeløs og død…. Noe som gjorde at det ikke ble så veldig enkelt å komme seg opp av senga, og gjøre seg i stand til å gå på jobb. Jeg bet tennene sammen og fikk morgenstellet til både meg selv og kattene ute av verden, og kom meg ut av døra.

Greia var også den at jeg hadde time hos terapeuten min til trening og behandling etter jobb. Helt ærlig så må jeg innrømme at jeg hadde ikke mye lyst til å dra å trene, men så er det da vettu at jeg vet bak i hode at det blir så mye bedre etterpå. Derfor slepte jeg meg avgårde å dro bort til studio, og satte i gang med øvelsene mine. Hihi, det ble mye pes og huff de første 5 – 10 minuttene, men så var det som om kroppen våknet å alt gikk som en drøm.

Sakte men sikkert så kjente jeg at stive muskler i lår, knær, nakke og arme ble mykere og mykere… For en herlig følelse å komme igjennom alle øvelsene, og kjenne at kroppen reagerer på en positiv måte ;o))

Da jeg var inne for å få satt opp flere timer de neste ukene, kom det fra terapeuten at jeg har ikke deg på timelista i dag jeg… Veldig greit at jeg ikke viste det i forveiene, hihi!! Årsaken er nok at det ble litt frem og tilbake da timene for denne uken ble satt opp, er at timen min i morgen måtte avlyses å da har han nok klart å slette gårsdagens time også… 

#helse #trening #vondter #sliten #behandling #blogg

12 kommentarer
    1. Kjempeflink du er da! Imponert over deg!
      Alle har vel slike dager vil jeg tro.
      Selv har jeg fått betennelse i scenefestet under venstre hæl, og det kjennes ut som jeg går på en hard kul inni. Det er vondt. Jeg skal ha noen runder med trykkbølgebehandling hos fysioterapeuten. Har fått beskjed om å gå ned på hastighet på tredemølle, og ikke ha stigning på treddmølla. Fikk beskjed om at jeg skal belaste minst mulig på hælen bortsett fra trening hos fysioterapeuten.
      Fastlegen min sendte henvisning til røntgen.
      Man må bare lytte til kroppen, og det er kjempeviktig.
      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. SÃ¥ flink du er! og det er deilig nÃ¥r man kjenner at det hjelper….Her er det motsatt..jeg gÃ¥r ut pÃ¥ tur med friskt mot..og klare sÃ¥ vidt Ã¥ karre meg hjem…Er sÃ¥ lei av at kroppen svikter….Men gir ikke opp…det blir nok snart bedre….:-) Ha en god kveld med god samvittighet! og en god kropp!

    3. Flink du. Av erfaring veit jeg at kroppen ikke er helt i gir når man våkner. Men man må opp og på jobb, så det hjelper for kroppen med en dusj og frokost samt kaffe.
      Det er et ork når man skal trene men start i det små så går det bedre og bedre.

    4. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk ;o)) Vi burde nok alle være litt flinkere til Ã¥ lytte til kroppens signaler. Jeg har hatt sÃ¥nn scenefestebetennelse et par ganger, og første gangen gikk jeg litt for lenge innen jeg gikk til legen… Ikke bra!! Heldigvis er det en stund siden sist nÃ¥. Du fÃ¥r nok roe ned litt til betennelsen er over ;o))

      Ha en fortsatt fin torsdagkveld ;o))

    5. Toini: Tusen takk ? Tenker bÃ¥de din og min kropp er mer sammarbeidsvillig nÃ¥r det blir varmere i været. Hihi, hver morgen fyker jeg bort til gradestokken for Ã¥ se om det har blitt høyere temperatur, men blir like skuffet hver gang. Kommer nok skal du se… Ha en fin kveld.

    6. Helge: Tusen takk Helge ;o)) Nei, jeg spretter ikke opp av senga lenger, men stort sett så er jeg mer mobil etter en dusj og kaffekoppen ;o)) Terapeuten min passer nøye på at jeg ikke overdriver treningen, og det føles trygt ;o))

    7. frodith: TUsen takk :o)) Jeg tenker at skal du komme deg inn pÃ¥ et treningsstudio, mÃ¥ du bare ringe dem eller logge inn Ã¥ registrere deg før det gÃ¥r i glemmeboka igjen… Hadde det ikke vært for at jeg “MÃ…”, sÃ¥ ville jeg nok bare tenkt tanken, men ikke kommet noen vei ;o))

    8. solliv: Jeg har egentlig ikke noe valg, for disse to treningsdagene mine i ukedagene gjør at jeg klarer å holde meg i gang. Ellers tror jeg nok at jeg ikke hadde vært like flink ;o))

    9. Personlig trener: Tusen takk ;o)) Trening og bevegelse er det beste for kroppen, også når det gjør vondt. Det er noe jeg har erfart. Det å tro at man kan sitte i godstolen til at det går over, er helt feil ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg