Turen gikk til Nordby Shoppingsenter

Det var ikke på lette ben jeg spratt ut av senga da alarmen uuuuulte som besatt til morran i dag. Jeg var supertrøtt og hadde det ikke vært for at Bestisen og jeg skulle til Sverige for å shoppe, ville jeg nok ha blitt i senga et par timer til ;o))

Temperaturen var ikke den snilleste så tidlig på morningen, men solen skinte fra en skyfri himmel å da skal ikke jeg være den som klager, knis… Vet ikke om jeg trodde på den selv en gang ;o))

Magen min som i går stoppet meg fra å være med hos Lindmo, var i storform i dag… Snåle greier det der!! Jeg klarer sjelden å spise noe tidlig på morningen, men i dag klarte jeg faktisk å få ned en skive brød til kaffen i mens jeg kledde på meg ansiktet. Akkurat det er jeg faktisk litt stolt av ;o))

Ikke det beste bilde akkurat, men sånn blir det da man fotograferer igjennom bilvinduet i fart. Det var ganske mye trafikk nedover motorveien mot Nordby i dag, men så tidlig på morningen dro de aller fleste ned til Strømstad for å handle der først. Vi møtte mange av dem da vi var på veg hjem noen timer senere.

Jeg hadde ikke skrevet noen handleliste, for jeg skulle ikke ha så mye… Hehe, men jammen fikk kronene ben å gå på allikevel. Selv om jeg handlet mer enn jeg hadde tenkt, var ingen av tingene unyttige ting. Det var selvsagt mest mat, men også en del toalettartikler som det lønner seg å kjøpe i Sverige. Ettersom det snart er påske ble det også kjøpt inn påskegodter, og de har jeg plassert lengst inn i skapet sånn at de ikke skal friste for mye.

Bestisen’s nevø bor nede i Østfold, og han kom en tur å spiste lunch med oss. Det var en god stund siden jeg hadde sett han, så det var veldig hyggelig at han hadde anledning til å komme ;o))

Da vi var på vei hjem ble vi sittende i en kjempelang kø like nedenfor Mortensrud. Til å begynne med kunne vi ikke se hvorfor det var så lang og stillestående kø, men da vi kom litt nærmere kunne vi se at Politi, Brannvesenet og sykebil sto der. Da vi sneglet oss forbi ulykkesstedet, kunne jeg se en bil som hadde fått hard medfart. Håper det gikk bra med personen(e) i bilen.

Jeg var ganske sliten når jeg kom hjem, så etter at jeg hadde pakket bort varene mine satte jeg meg ut balkongen å nøt ettermiddagssola en stund sammen med kattene. En fin avslutning på en lang og fin dag ;o))

#trøtt #shopping #sverige #nordbyshopping #nordby #shopping #mat #toalettartikler #godteri #biltur #sol #balkongliv #katter #bilulykke #kø #blogg

22 kommentarer
    1. har mann en avtale ja da skal en være sikkker på att en sover tungt hi hi ,men koselig også da med en sånn dag,hadde jeg hatt mulighet til det hadde jeg også villet ha en sånn dag innom søta bror :=)

    2. Mange år siden jeg var på handletur til Sverige nå..før var det jo litt for å finne på noe..men nå blir det for lang kjøretur for meg..
      Kjekt å få fylt opp litt i skapet ,ha en hyggelig tur og kanskje spare noen kroner ..
      Så du var nyklippet og fin på håret..jeg er jo veldig glad i kort hår jeg :)) Sov godt <3

    3. fruensvilje.blogg .no: Før så pleide vi å reise hver eneste måned, men det for dyrt for vi handlet inn mer inn en person kunne klare å spise. Nå var det 3 måneder siden vi var over, og det er akkurat passe. Det er veldig koselig med disse turen, om vi er to eller flere som reiser, og jeg setter stor pris på dem ;o))

    4. annebe: Tusen takk ;o)) Det begynte å bi ganske tomt i skapene mine, så det passet bra med en shoppingtur nå. Så er det jo også veldig koselig å dra på en sånn dagstur sammen med gode venner ;o)) Ha en riktig god natt.

    5. En bra tur for dere dette her. Bra vær så der var ikke alene så det gjør med en tur.
      Det blir liksom en Marton på slike sentre, mange butikker man må innom og det er på plass med litt mat til slutt. Men nå er det på tide med drømmeland igjen. Men nå blir det litt søvn igjen. Ha en fin dag.

    6. Så gøy da, er nesten aldri på Nordby jeg, enda det tar bare ca en halvtime å kjøre. Men kan dra til Strømstad på sommeren. Det er en flott sommerby. Kos deg med mat og godteri.

    7. Helge: Ja vi storkoste oss mens vi fylte opp handletralla, og bagasjerommet ;o)) Det kan være ganske stressende å gå på slike sentre, i sær hvis det er mye folk som ofte er på lørdagene. Ha en fin søndag i sola ;o))

    8. Toini: Vi hadde en veldig koselig dag, og oppdaget til og med et nytt spisested. God mat og ikke så høyt lydnivå, som hos Nordby Wok hvor vi pleier å sitte. Det som stresser meg og jeg blir sliten av på sånne turer, er som regel alle de andre menneskene som flyr i bena på meg…

    9. solliv: Det har blitt sånn at vi drar til Nordby, og vi trives veldig godt der. De eneste gangene vi drar til Strømstad, er hvis noen skal på polet. Det er ikke ofte. Vi har planer om å dra til Strømstad til sommeren, og så ta båten ut til Kosterøyene. Et sted jeg har hatt lyst til reise til lenge ;o))

    10. frodith: Vi har dratt til Sverige å handlet i påsken før, men det er så mye folk at det orker vi ikke lenger. Nå passer vi på å dra uken før i stedet, da føler i alle fall jeg at jeg får puste ;o))

    11. Koselig å reise sammen da, når man først må på “shopping” 🙂 Jeg drar ikke på Nordby med mindre jeg absolutt må- orker ikke alle de gale folkene der ute 😛 ha ha..

    12. Elevele: Hehe, der traff du spiker’n på hode… Det finnes godt av gale nordmenn som handler som besatt, som det var siste gangen de noen gang kom i en butikk. Derfor drar vi grytidlig fra Oslo, sånn at vi får gjort unna matbutikken innen hordene med nordmenn inntar senteret ;o))

    13. solliv: Ja jeg tror også at det blir det… Får følge med på værmeldingen når tiden nærmer seg, sånn at vi får ordentlig fint vær på turen. Noen kolleger var over i fjor sommer, og jeg så bildene fra turen og ble solgt ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg