Det var rene grøten

Da jeg sto nede på t-banestasjonen og ventet på banen til morran i dag, var tåka tjukk som grøt over Manglerud og Oslo sentrum. Oppover åsen mot der jeg bor, der begynte himmelen å bli blå og sola tittet så vidt igjennom. Det så ikke mye innbydende ut å dra ned i tåkehavet, men bare en time etter at jeg kom på jobb var himmelen helt blå og sola skinte… Noe den har fortsatt å gjøre ;o))

Parkeringsplassen derimot var ikke den morsomste å forsere akkurat. Det var flere ledige plasser, men det var også der det mer så ut som en skøytebane enn noe annet. Jeg måtte virkelig være forsiktig når jeg gikk ut av bilen, for jeg kunne kjenne at benet mitt begynte å skli. Da det var så og si bart over alt på asfalten, bortsett fra akkurat der jeg parkerte så tok jeg ikke på noen brodder, men det gikk fint allikevel.

Ute ligger termperaturen på plussiden her i Oslo, også i skyggen, og smeltevannet renner i strie strømmer nedover veiene. Man merker at de høye snøbrøytene og haugene allere har begynt å minke. Fortsetter det sånn kan jeg snart parkere vinterstøvlene, og finne fram joggeskoene igjen ;o)) Det skal bli deilig å slippe å stampe rundt med tykke vinterstøvler, i alle fall når jeg skal på jobb. Ut på tur, ja da blir det en helt annen historie ;o))

Ha en fin torsdag folkens ;o))

#vår #tåke #sol #smelter #is #snø #glatt #vinterstøvler #joggeskog #glede #blogg

16 kommentarer
    1. Tåka lå tjukk her også i dag tidlig. Men nå er det pent vær og sola kjenner man godt. Det smelter og rasfaren er stor. I går kveld ble en mye brukt gate stengt her i byen på grunn av stor rasfare. Gata er åpen i dag men det var politibånd på den delen av fortauet. Så det er mange slike steder rundt forbi.

    2. SÃ¥ fin header du har fÃ¥tt deg :)) Nydelig ute i dag..kjenner at vÃ¥ren er pÃ¥ gang nÃ¥ ..sÃ¥ da blir det nok fint Ã¥ gÃ¥ over alt snart…hurra :))

    3. Jeg er også så lei av å gå i støvletter! Mer enn 5 måneder med blylodd på beina må snart ta slutt. Men nå er det håp. I dag har de skrapt gaten her med traktor med grabb. Det var tykk is med dype huller. Nå er det borte og snart bar asfalt. Og da blir det sko. Jeg gleder meg.

    4. Ja dere har vært heldige dere da…for her har tÃ¥ka ligget tett i hele dag..Gleder meg til jeg kan gÃ¥ med joggesko ja…det nærmer seg….hihih

    5. Helge: Nok er dag med kjukk tÃ¥ke her i Oslo, og sikkert hos deg ogsÃ¥. Huff, ja nÃ¥ er skummelt med all is og snø som ligger pÃ¥ taket. Man bør nok helst holde seg unna de stedene hvor lange is-spyd henger ned…

    6. fruensvilje.blogg .no: Så lenge vi har varmegrader så blir nok snart isen borte også fra parkeringsplassen. I dag har vi nok en dag med kjukk tåke, og jeg tror ikke vi får se sola.

    7. annebe: Tusen takk, jeg syntes jeg måtte ha en ny header når jeg hadde skiftet design. Burde kanskje ha av meg selv, men foreløpig har jeg ikke noe bilde som passer.

      I dag er vi tilbake i tåkehavet, og ikke noe tegn til sola enda i alle fall. Få krysse fingrene for at den titter fram senere i dag.

    8. Kari: Ja det skal virkelig bli deilig å slenge støvlene inn i skapet, og la dem ligge der i mange måneder. Ventetiden på at våren skal sette i gang for fult er lang, men det nærmer seg ;o))

    9. Toini: I dag er det vår tur til å drukne i tåkehavet, for det ser ikke mye lovende ut til at vi skal se sola i dag dessverre. Ja tenkt så deilig å kunne ta på de lette joggeskoene, og slippe de tunge vinterstøvlene og broddene ;o))

    10. De siste dagers mildvær og sol på dagtid har virkelig satt fart i snøsmeltinga! Til uka skal det visst bli kaldere på natta igjen, men det skal fortsatt være sol om dagen. Gleder meg til å ta fram skoene igjen, men her er det nok en stund til ennå.

    11. Hanne Beate: Ja det blir nok en stund til jeg også kan ta på meg lette sko, for her i gården utenfor blokkene er det fortsatt mye is. Selv i dag med tåke og gråvær har det smeltet unna ganske bra, og jeg jubler ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg