Denne gangen ble jeg sliten

Det er så typisk at det blir forsinkelser på t banen, når jeg virkelig ikke har tid til det. Jeg gikk fra jobb sånn at jeg skulle ha god tid, for det var på tide med trening hos Oppsalklinikken igjen. Da vi skulle kjøre ut fra perrongen på Tøyen, bråstoppet banen og der sto den. Det tok en god stund før vognføreren opplyste at noen hadde dratt i nødbremsen, og han måtte gå igjennom hele toget og undersøke. Han gjorde det, men ble ikke noe klokere. Etter å ha sittet der i nesten 15 minutter, kom vi i gang igjen men på Helsfyr var det stopp, toget var i stykker å vi måtte av å vente på neste tog.

Plutselig hadde jeg ikke så god tid lenger…. Jeg rakk å komme hjem, skifte til treningstøy, og så var det avsted bort til klinikken. Jeg rakk det med nødskrik, puh!!!

Hele påsken igjennom har kroppen min vært bra, minimalt med smerter i leddene og med god bevegelighet. I dag var vi tilbake der vi var før, med stive og vonde knær noe jeg tror kommer av det kalde og råe været. At det har snødd og regnet har definitivt ikke vært i min favør.

Jeg jobbet meg sakte men sikkert igjennom alle øvelsene, pluss noen jeg ikke har gjort på en stund. Det gjorde vondt, men jeg presset på og var veldig fornøyd da siste øvelsen var overvunnet og gjennomført.

Nå har det gått noen timer siden jeg kom hjem, og jeg er så sliten og mørbanket over det hele at det er ikke morsomt å måtte reise seg opp av godstolen. Stolen fanger, men jeg tvinger meg opp innimellom sånn at jeg ikke stivner helt til. Krysser fingrene for at det meste av stivheten har bedret seg til i morgen, ellers blir det en lang dag tror jeg….

#trening #øvelser #stivhet #smerter #sliten #tbane #forsinkelser #blogg

16 kommentarer
    1. kjedelig når tok,buss og andre kjøretøyer får problemer da,men du rakk det du skulle :=) siden du kjenner stivhet i kroppen,ja da kjenner du att du har brukt kroppen hi hi ,satser på att du er bedre i morgen da

    2. fruensvilje.blogg .no: Veldig typisk at forsinkelser skjer nÃ¥r man har dÃ¥rlig tid, men nÃ¥ gikk det bra denne gangen. Jeg har ikke alltid vært sÃ¥ heldig…. Ja stølheten blir nok borte igjen, og da hÃ¥per jeg ogsÃ¥ at den stivheten jeg hadde fra før forsvinner ogsÃ¥…. Utrolig hva en god natt søvn kan gjøre ?

    3. Sprøtt at noe drar i nødbremsen uten og tenke seg om. Regner med at alle t-baner som går har kamera som ser hva som skjer. Opplevde det samme på et tog for en del år siden og det var en guffen opplevelse. Håper formen er bedre i dag. Trening er bra og alt som heter stølhet går over. Ha en fin dag.

    4. Uff..hørtes ut som en lang og slitsom dag…Det mÃ¥ være frustrerende det med stopp i buss og tog…for man forventer jo en viss reisetid, og plutselig er det ikke sÃ¥nn…Er ikke vant til buss og tog jeg…sÃ¥ kan bare ane frustrasjonen..hihih..Men hÃ¥per du er bedre i kroppen i dag..men regner med du ikke er det…for det første, sÃ¥ regner det..er grÃ¥tt og vÃ¥tt..OG stølheten kommer jo gjerne opptil 72 timer etter du har trent…SÃ¥…uff…stakkars deg….klem fra meg! HÃ¥per du fÃ¥r en ganske god dag!

    5. maiken: Ja det rå og kjølige været vi fikk igjen de siste dagene, har helt klart hatt en stor innvirkning på kroppen. Det bedrer seg nok når godværet kommer ;o))

    6. solliv: Treningen er det som gjør at jeg klarer Ã¥ holde meg opp og i gang, sÃ¥ her mÃ¥ jeg bare være flink. Normalt føler jeg meg i bedre form etter at jeg har vært Ã¥ trent, men nÃ¥ var det sÃ¥ lenge siden at jeg ogsÃ¥ ble støl… Er litt bedre igjen i dag ;o))

    7. Helge: Det var ingen som dro i nødbremsen denne gangen, men det skjer fra tid til annen. Det var noe galt med toget, som selv bråbremset. Faren min kjørte tbanen før, og han fortalte at sånt kunne skje. Formen er noe bedre i dag, og det pleier den jo vanligvis å være etter trening. Stiv og støl er jeg, men det går over ;o))

    8. Toini: Litt bedre er jeg heldigvis i dag, men stiv er jeg…. Det regner og er rÃ¥tt vær ute i dag ogsÃ¥, og det slÃ¥r ut pÃ¥ leddene min. Allikevel jubler jeg over regnværet, for snøen forsvinner jo ;o))

      Jeg bruker jo t-bane til jobb hver dag, og det er til tider store forsinkelser og innstillinger. Som regel har det vært noe problem for meg. Akkurat i gÃ¥r merket jeg det veldig godt, og kjente at jeg ble veldig stresset…

    9. Margrethe: Dagen har i grunnen vært grei, men jeg kjente at det ble litt slitsomt mot slutten av arbeidsdagen. I morgen er det tilbake til trening igjen, men jeg skal være litt mer forsiktig sÃ¥ jeg ikke blir sÃ¥ sliten… FÃ¥r bare krysse fingrene for at banen gÃ¥r som den skal ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg