Trening med godt sluttresultat

I går var det tid for ny trening hos Oppsalklinikken, og ettersom jeg ble så sliten å hadde så vondt etter forrige gang, gruet jeg meg litt. Det var det heldigvis ingen grunn til å gjøre, for jeg klarte å komme igjennom alle øvelsene mine uten problemer. Jeg reduserte litt på vektene på apparatene, og da hadde jeg det bedre etter at jeg var ferdig.

Jeg var ikke helt klar til å steppe det opp et hakk, og det er vel her jeg har gjort feil før også.. Tatt i for hardt, og så får jeg veldig vondt.

På en dårlig dag klarer jeg ikke å sykle mer enn 5 minutter før høyre kne protesterer. I går kunne jeg legge på 5 minutter til, før det sa fra at nå fikk det klare seg for denne gangen. Ofte pleier det å være noen flere der, og da blir det til at vi prater litt sammen mens vi trener. I går var jeg der helt alene, og uten musikk… Da Vegard kom etter at jeg hadde varmet opp la jeg inn musikkønske på Kim Larsen, og det ble innfridd ;o))

Dette er noen av de apparatene jeg bruker i tillegg til noen andre manuelle øvelser… Denne siste her har jeg problemer med når kneet mitt er i dårlig form, men jeg klarte å bruke den både på onsdagen og i går. Jeg blir så fornøyd med meg selv når jeg klarer og kommer igjennom hele programmet uten å måtte gi opp, for det er ikke alltid gitt at jeg klarer det.

Tydeligvis responderte kroppen bra på øvelsene, for jeg hadde ingen problemer resten av kvelden og heller ikke da jeg sto opp i dag morges. Tenk om det bare kunne fortsett sånn fremover……, krysser fingrene ;o))

#trening #helse #øvelser #apparater #kroppen #blogg

16 kommentarer
    1. Kjempeflink du er 🙂 Jeg er imponert over deg!
      Jeg gleder meg til å begynne på igjen på mandag selv 🙂 Holder på å gå på veggen nå. Først treningsforbud pga kraftig betennelse under hælen på venstre fot, og så forkjølelse. Der er fysioterapeuten min streng med at ingen trening når man er forkjølt med feber, for det er farlig.
      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Ja det er nok som du sier..du har lagt pÃ¥ for mye vekter..for det er jo ikke det du trenger..men heller flere og lette gjenntagelser vil jeg tro…særlig om kneet er vondt..da bør du nok ikke legge sÃ¥ mye vekt..men heller gjennomføre med lettere….SÃ¥ bra det gikk bra…og lykke til…

    3. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk, jeg prøver så godt jeg kan ;o))

      Bra at fysioterapeuten din er streng, for er man ikke frisk i kroppen er det ikke bra å trene for mye. Det har jeg forsøkt selv, med veldig dårlig resultat.

      Ha en fin lørdag ;o))

    4. Toini: Tusen takk ;o)) Nei, det å øke vektene på apparatene for tidlig er en dårlig ide, noe jeg egentlig vet men har lett for å glemme. Å gjør jeg det sier kroppen helt klart i fra, noe den gjorde på onsdagen.

    5. Victoria Larsen: Jeg bare mÃ¥ være flink, selv pÃ¥ de dagene jeg egentlig ikke orker… Dette er eneste mÃ¥ten for meg Ã¥ fÃ¥ kroppen i sÃ¥nn form, at jeg skal orke enda mer pÃ¥ egen hÃ¥nd ;o)) Ha en fin søndag.

    6. fruensvilje.blogg .no: Det å drive med hagearbeide er god trening det også, og det er ikke lenge før jeg skal kaste meg over mine bed. Noe jeg ser på som en god treningsøkt ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg