En fin gammel perle…

Med inngang fra Steners gate her i Oslo, ligger Queen’s Pub, en gammel bygning fra slutten av 1700-tallet med adresse Brugata 14. Hvor mange ganger jeg har gått forbi, stoppet å kikket litt , før jeg gikk videre har jeg ikke tall på. Inne har jeg aldri vært, men kunne godt tenke meg et besøk for å se om de har beholdt noe av det gamle der. Jeg har alltid vært opptatt av gamle bygninger, og setter stor pris på å studere dem. Lese om når de ble oppført, hva de har blitt brukt til og hvem har bodd der.

Jeg har ikke lest meg opp på denne bygningen, men jeg syntes bare at den er så fin at jeg måtte bare legge ut et bilde av den. Når jeg har funnet ut mer, kommer jeg kanskje tilbake med et nytt innlegg om denne vakre gamle bygningen ;o))

#gammel #bygninger #1700 #historie #oslohistorie #oslo #blogg

24 kommentarer

Siste innlegg