Jeg tok meg en tur på taket

I går våknet vi til tett tåke her i Oslo og null sikt… Heldigvis så lettet det ut over dagen, og vi fikk faktisk se solen noen få ganger. Jeg var litt tung i hodet etter et møte på jobb, så jeg tok meg en tur opp på taket av bygget for å trekke litt luft. Temperaturen var god, og det var godt å kjenne litt vind i ansiktet.

Fra taket kan man se mye av Oslo, og siden jeg hadde mobilen i lommen passet jeg på å ta noen bilder.


Her ser man nedover Brugata og Grønland.


På venstre side sees Oslo Plaza, og i bakgrunnen Barcode som ligger nede ved sjøen.


I den brune bygningen ligger Folketeateret (tidl Den norske Opera), og diverse restauranter. I bakgrunnen Regjeringsbygget som fortsatt er innpakket og vinduene stengt med plater.


Den gamle Postgirobygget


Spiret til Oslo Domkirke

#påtaket #taket #utsikt #oslo #brugata #postgirobygget #barcode #oslodomkirke #blogg

20 kommentarer
    1. Fine bilder av sentrale bygninger i Oslo, – kjekt nÃ¥ som kamera er med i lommen hele tiden. Likevel er det ikke alltid jeg husker pÃ¥ Ã¥ bruke det. Tenker pÃ¥ deg idag, – husker vi hadde pappaer som var født pÃ¥ akkurat samme dag og Ã¥r. <3

    2. Her har du jaggu meg utsikt i alle retninger. Midt i smørøyet. En sommer ruslet min mann og jeg forbi Youngstorget om Grønland og kom tilbake igjen om de nye bygningene; Barcode, på baksiden, så ikke sjøen. Det ble en lang og herlig tur til fots. Tok enn kaffe med noe godt å bite i på turen. Trivelig å besøke Oslo innimellom 🙂

    3. Se her ja…utsikt utover Oslo en fin vÃ¥rdag! TÃ¥ke kan gi fine bilder…litt mystikk…I dag har vi hatt en fin solfylt dag igjen…Ha en god kveld!

    4. Du verden her var det mye tak. Flott utsikt dere har fra taket. Mulig dere sitter der og har matpause av og til om sommeren? Det gjør seg med litt luft når hjernen føles trett. Det er vår ute og i morgen starter jeg sykkelsesongen. Ha en fin kveld.

    5. Hanne Beate: Ja det stemmer, i dag ville min pappa ha fylt 94 år hadde han levet. Jeg var nede på gravlund rett fra jobben, og tente lys for han ?

      Det er nok ikke alltid jeg husker å ta bilder heller, og angrer bittert etterpå ?

    6. Mona Iren: Tusen takk ? Man har fin utsikt oppe på taket, og det er koselig å stikke opp dit innimellom. Det er nok mest de som røyker som er der, men det er greit for oss som ikke røyker også.

    7. toveview: Veldig fint oppe på taket, og hadde jeg tatt med et ordentlig kamera kunne jeg ha fått kommet nærmere på flere bygninger, men jeg er fornøyd allikevel. Oslo er en fin by og rusle rundt i på sommeren. Personlig er jeg ikke overbegeistret for Barcode, da jeg syntes de sperrer for utsikten til sjøen.

    8. fruensvilje.blogg .no: Hode mitt var i fin form igjen i dag, i tillegg fikk vi tilbake sola igjen. Ja man har fin utsikt oppe på taket, og ser nesten hele byen ?

    9. Toini: Det er fint oppe på taket, og man kan virkelig få tatt mange fine bilder derfra. Været ble jo strålende ut på dagen, og etter trening satt jeg en stund ute på balkongen å slappet av før middagen ?

    10. Toril sin hverdag med musikken: Det er ikke noe Ã¥ si pÃ¥ utsikten fra taket vÃ¥rt nei… Fint Ã¥ ta med kaffekoppen opp dit pÃ¥ en varm vÃ¥r- og/eller sommerdag. Nyt resten av onsdagskvelden ?

    11. Helge: Det blir nok ikke til at jeg tar med matpakken dit, selv om det kunne vært fint. Taket blir for det meste brukt av de som røyker, og er det mange der er det ikke trivelig å spise. Utsikten er det ingenting å si på ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg