Det ser ut til å bli en fin dag

Det ser ut til at denne dagen blir like fin som den vi hadde i går. Himmelen er blå, sola skinner, og temperaturen er ikke ille den heller. Det er litt vind i dag også, men kanskje ikke like kraftig som i går. Da måtte jeg feste markisen, sånn at vinden ikke rev og slet for mye i den.

Jeg våknet litt tidligere i dag enn jeg gjorde i går, og fikk unna en del ting med det samme jeg kom opp. Tok på en jakke og satt meg ut på balkongen med en kaffekopp en stund ;o))

De moderne fugleskremslene ser faktisk ut til å fungere, og både i går og i dag har de virkelig fått prøvd vingene sine. Så langt har jeg ikke sett noe til måkene, men skjærene lar seg ikke lure. De har skjønt at dette ikke er noe å være redd for, men så er vel ikke det de som legger egg og skal oppdra ungene sine på takene heller.

Jeg kan se Østensjøvannet fra balkongen min, og når jeg zoomet inn med kamera kunne jeg se at isen hadde sluppet ved kantene. Da varer det nok heller ikke lenge før den knekker opp utover heller, og med det våkner fuglelivet for fult der nede. 

I år skal jeg ta meg noen runder der nede, og spesielt når ungene klekkes å begynner å komme fram. I fjor var jeg litt sen på den, så de fleste ungene var blitt store. Jeg fikk filmet et svanepar med 5 eller 6 unger, som var ganske store. De kom opp på land da de skjønte at folk hadde med seg mat til de, men man måtte passe på å ikke komme for nære…. Da bruste mor eller far i fjærene og freste!

Ha en fortsatt fin dag ;o))

#søndag #vær #fint #fugleliv #fugleunger #vår #sol #østensjøvannet #blogg

12 kommentarer
    1. Det er fint ute i dag. Alt gått ca 10 km på veien. Er hjemme nå og har spist. Men tar vel en tur ut igjen snart. I morgen starter en ny uke hvor mye skal skje.

    2. Ja det ble en deilig dag i dag…lite vind her pÃ¥ Hurumlandet..men nÃ¥ pÃ¥ ettermiddagen sÃ¥ kom tÃ¥ka gitt..jaja..det gjør jo ikke noe…har hatt en flott dag! HÃ¥per dagen din ogsÃ¥ har vært fin…ha en god kveld!

    3. Toini: Ja det var fint det meste av dagen i dag, og jeg fikk gått en liten tur med kamera også. Nå har jeg akkurat måtte lukke balkongdøra, for det ble litt kaldt. Det ble plutselig grått og kjølig for litt siden. Ha en fortsatt fin kveld du også.

    4. solliv: Ja her er det fint, mye skog mellom blokkene. Østmarka like i nærheten, og Østensjøvannet med et yrende fugleliv på andre siden. Kunne ikke ha bodd på en bedre plass ;o))

    5. Margrethe: Ja der nede kan man gÃ¥ pÃ¥ tur, ta seg en pust pÃ¥ en benk med niste……, men da mÃ¥ man være forberedt pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ mange nye bevingede venner, hihi! Skal ta en del bilder, og deler dem gjerne med dere ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg