Det nye kamera kom i gÃ¥r 😍

På lørdag skrev jeg om at jeg hadde bestilt meg nytt Olympus Pen E-PL9 kamera, og sent i går ettermiddag var jeg innom posten å hentet det. Jeg fikk ikke sett så mye på det i går, for jeg måtte lade batteriet og det var ikke klart før jeg skulle gå å legge meg.

Til å begynne med var jeg ikke sikker på om jeg ville ha det hvite eller det brune kamera, men etter å ha tenkt meg om falt valget på det brune. Det var det som for meg hadde den mest retro looken, som jeg i utgangspunktet hadde falt for.

Jeg var ikke så tidlig hjemme i dag, så jeg har ikke fått testet kamera ut ordentlig. Noen få bilder inne og ute på balkongen ble det da… Det blir nok en liten fotosafari til helgen, sånn at jeg virkelig får testet det ut på forskjellige motiver.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kattene måtte jo være modeller, om de liker det eller ei… Ronja lå ute på balkongen hvor det var et sterkere lys, mens Vinja lå inne i entreen hvor lyset fra lampen fikk bilde til å bli mer gult. Jeg tok nesten alle bildene i auto-funksjonen denne gangen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Noen modell er jeg ikke, men jeg måtte teste ut selfi-skjermen som på dette kamera felles ned under kamera. Jeg syntes det var lettere å få blikket riktig med denne skjermen, noe jeg syntes har vært vanskelig med andre kamera.

Jeg var veldig spent på hvor lett eller vanskelig det var å overføre bilder til mobilen, og til min store glede var det superenkelt. Etter å ha lastet ned Olympus OI. Share app’en, gikk det som en drøm. Det gjør jo at jeg også kan raskt dele bildene mine på Instagram, hvis jeg har lyst til det.

Så langt er jeg veldig fornøyd, og jeg gleder meg sykt til å teste det ut enda mer…

#kamera #olympus #pen #fotografere #foto #teste #nytt #blogg

22 kommentarer
    1. Bildene ble kanonfine!!!! Gleder meg til å teste ut min og når jeg få hentet den i morgen. Jeg har da ikke linsen da jeg kjøpte bare kamerahuset.

    2. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk ;o)) Veldig praktisk Ã¥ kunne overføre bildene til mobilen, ogsÃ¥! Vanligvis pleier jeg Ã¥ plukke ut minnebrikken Ã¥ sette den i PC’n for Ã¥ føre dem over dit. Du fÃ¥r sjekke ut om du kan gjøre det samme med ditt kamera ;o))

    3. Kameraer er skikkelig lekkert å så på 😀 Ønsker meg også noe ala dette etter hvert, på turer jeg ikke orker å bære speilrefleksen 🙂
      Men litt øvelse kommer du til å få knallfine bilder med dette 😀

    4. Elevele: Kamerahuset er lett, men det blir selvsagt mer tynge når linsene kommer på. Allikevel lettere enn speilrefleksen. Jeg var ute i Botanisk Hage i dag, og fikk testet det ut litt. Bommet litt på noen bilder, mens andre igjen ble knallfine.

    5. Elevele: Jeg tror ikke ikke Olympusen veier så mye, og var ikke tungt å ha det rundt halsen i det hele tatt. Superfornøyd. Jeg stortrives i Botanisk Hage, og pleier å dra dit flere ganger i løpet av vår, sommer og høsten ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg