Jeg har vært og blir borte en stund…

For dere få som følger bloggen min så har dere kanskje lurt på hvor jeg har blitt av, og svaret på det er enkelt. Jeg har ikke vært, og er ikke helt i form om dagen. Nakken min er så stiv og hard at jeg i tillegg er svimmel hele tiden.

Det hele startet på mandag morgen når jeg sto opp… Da jeg forsøkte å gå fra senga og ut på badet, var det som om gulvet gynget og det surret rundt i hodet mitt. Mandag og tirsdag lå/satt jeg for det meste i senga å slappet av, og gruet meg for hver gang jeg skulle opp. Onsdag tvang jeg meg opp av senga, og tilbragt mesteparten av tiden i godstolen. Da det ikke var noe særlig bedring på torsdagen, ringte jeg til legen å fikk time på formiddagen.

Jeg klarte ikke å komme meg til legen på egen hånd, og fikk Bestisen til å kjøre og bli med meg bort. Hun slapp meg av utenfor legekontoret, og mens jeg sakte men sikkert kom meg inn parkerte hun bilen lengre ned i gaten. Legen min kjente på nakken og skuldrene mine, og ojet seg nesten over stivt og hardt det var der. Han sykemeldte meg i første omgang til og med 18. mai, samtidig som han foreskrev akupunkturbehandling for meg. Heldigvis har de en behandler på legesenteret, og jeg fikk min første time mens jeg var der. Jeg fikk også kjøreforbud, så skal jeg noen steder nå må noen andre kjøre meg.

Det var flere år siden jeg hadde hatt akupunkturbehandling, men jeg vet at det fungerer. Massasje av nakken fungerer nemlig ikke på meg, da det alltid gjør at det dukker opp en betennelse…, hver gang. Behandleren satte nåler i hendene, armene, nakken og oppe i hodeskallen. Så lå jeg i 20 minutter å forsøkte å slappe av mens nålene gjorde sitt, men jeg sleit med å slappe av. Håper det går bedre neste gang, som er på mandag. Da jeg gikk ut fra legekontoret, følte jeg meg litt bedre en liten stund…

For at nakken min skal få tid til å bli bra igjen, blir det nok veldig stille på bloggen en stund framover. Bare det å ha skrevet dette innlegget har gjort at nakkemusklene har strammet seg noen hakk. Da er det best å ta det litt med ro.

Jeg kommer nok til å lese innlegg til dere jeg følger via mobilen, og jeg legger kanskje igjen en kommentar også.

Håper dere alle sammen får noen fine maidager ;o))

#smerter #vondt #nakke #armer #stiv #betennelse #sykemeldt #behandling #akupunktur #pause #blogg

22 kommentarer
    1. Huff da 🙁 Ikke godt med nakkesmerter, og håper at du blir fort bra igjen <3
      Mannen min kom hjem fra arbeidsreise i går ettermiddag, og da gikk han som en gammel krok. Ryggen hans hadde skikkelig slått klikk. Heldigvis fikk han time til bedriftslege og kiropraktor i dag. Han går bedre nå enn i går!
      Riktig god bedring, og ta godt vare på deg selv <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og katten

    2. Kjipe saker det der. Håper behandlingen hjelper og at du er fort tilbake i jobb. God bedring. Ha en fin dag.

    3. Masse god bedring til deg. 😊 Du får prøve å slappe av og nyte soldagene så godt du kan, om dere også har fint vær. Er fraværende jeg også, men har mer enn nok med å være barnevakt for tia. <3

    4. Uff..så ille da…håper det løsner og blir bra fort…Vet alt om hvor vondt det kan være…smerter i nakken er ikke bare i nakken…men svimmel, hodepine, vondt i armer og alt…God bedring! ha en så god helg du kan!

    5. Ønsker deg masse god bedring! Idag har det vært flott vær, så håper du har fått kost deg på balkongen. Deilig med varme igjen!

    6. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk ? Jeg har heldigvis blitt litt bedre, gulvet gynger ikke lenger. Nakken min er fortsatt stiv, og jeg er svimmel. Holder på med akupunktur, og håper at det etter hvert kan hjelpe. God bedring til mannen ?

    7. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk ? Det klør litt i fingrene etter å blogge, men så fort jeg prøver å bruke pc’n stivner nakken til. Det går litt bedre når jeg bruker nettbrettet, men må være forsiktig der også.

    8. maiken: Tusen takk ? Hva som utløste det denne gangen, vet jeg faktisk ikke. Jeg har kroniske betennelser i nakken og skuldrene, og av og til bare forverrer det seg uten at jeg gjør noe. Heldigvis gynger ikke gulvet lenger, men nakken er stiv og jeg er litt svimmel enda. Holder på med akupunkturbehandling, og håper det vil hjelpe til slutt.

    9. solliv: Tusen takk, og jo da jeg er da blitt litt bedre. Gulvet gynger heldigvis ikke lenger, men nakken er stiv og jeg er fortsatt svimmel. Så jeg tar livet med ro ?

    10. Helge: Tusen takk ? Jeg er blitt noe bedre, men jeg må nok ta det med ro en stund. Nakken er fortsatt veldig stiv, noe som gjør at jeg ikke orker så mye enda.

    11. Toini: Tusen takk ? Dette er noe herk, og det er ikke mye festlig å være svimmel. Heldigvis så gynger ikke gulvet når jeg går, men jeg er fortsatt stiv og svimmel. Holder på med akupunkturbehandling, og håper det kan løsne opp i stivheten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg