Første grilling denne sesongen

Før jeg klarte å bli sausa forkjølet var jeg hos Bestisen Anne sammen med en annen Bestis, Terje for årets første grilling. Det ble plutselig bestemt på lørdagen, og på søndagen møttes vi. Vi hadde ikke handlet inn noe spesielt, men alle tre dukket inn i kjøleskapet og fant fram det vi hadde. Terje tok med burgere, potetsalat og jordbær, jeg hadde løk og ostepølser, middelhavssalat og potetsalat. Anne hadde noen svinekoteletter, og alt sammen kom på grillen.

Det var litt kjølig for oss damene, men vi satt allikevel ute på balkongen fra tidlig på formiddagen til vi dro hjem ut på kvelden. Anne’s balkong har ikke sol hele dagen, så det kan bli litt kjølig der når den ikke er framme.

Det var dårlig med mat på bordet da jeg tok bildet, men jeg skal love at det kom etterhvert å det smakte utrolig godt alt sammen ;o)) Bare så synd at man blir så fort mett, når man har så mye godt å velge mellom.

Vi storkoste oss med den deilige maten, og skravla i vei… Ingen av oss har vondt for å finne noe å prate om, hihi ;o)) 

Det er meningen at jeg skal til Anne igjen nå på lørdag for å grille også, men med denne forkjølelsen i kroppen vet jeg ikke hvordan det blir. Kan nok være at det er lurest å være hjemme, men det bestemmer jeg først når lørdagen er her.

#mat #grille #burger #pølser #potetsalat #vennetreff #bestis #kos #hygge #blogg

16 kommentarer
    1. Kjempekoselig med grilling, og det hører varme sommerdager til 🙂
      Jeg fikk vann i munnen over å se de jordbærene der, og jeg gleder meg kjempemasse til Lensvikjordbærene kommer om et i juli 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Koselig med felles grilling! :o) Håper du blir så bra at du kan være med på det imorgen også, – ønsker deg riktig god bedring! :o)

    3. Ja det er noe med den første grillmaten også…Jeg er ikke så begeistret for grillmat…men greit engang i blant…Dere koste dere nok masse! og de jordbærene så innbydende ut! ha en god kveld!

    4. Det så hyggelig ut :)) Selv om vi ikke griller veldig ofte er det veldig sommerlig og ikke minst mye godt en kan grille..men det kan ikke bli for avansert da blir det slitsomt :)) God helg og god bedring til deg <3

    5. Grilling er ok. Grilla sist da jeg var i skogen og hadde med en engangsgrill. Men hadde med en 5 liters kanne med vann i slik at jeg fikk slokt grillen grundig. Så la jeg den i en pose knytta den og kasta den i søppelkassa. Det er tørt og det skal lite til før en brann oppstår. Det var kos med slik grilling dere hadde og maten smakte sikkert bra.

    6. fruensvilje.blogg .no: Det er alltid koselig med sånne grillkvelder ;o)) Anne har en ganske stor grill, som ikke egner seg å ta med. Selv har jeg en liten kulegrill til kull, og den har jeg ikke lov å bruke på balkongen… Ellers var jo det en god tanke ;o))

    7. Toril sin hverdag med musikken: Det smaker godt med grillmat om sommeren ja ;o)) Før var jeg helt bestemt på at jeg ikke ville spise jordbær, før de norske bærene kom. Nå klarer jeg ikke å vente så lenge ;o))

      Ha en strålende lørdag.

    8. Hanne Beate: Tusen takk ;o)) Jeg er definitivt i bedre form i dag, men dessverre ikke bra nok til å besøke bestisen. Jeg har i stedet puslet litt med blomstene mine, som dessverre har blitt glemt den siste uken. Nå ser de mer fornøyd ut ;o))

    9. solliv: Veldig typisk at jeg skulle bli dårlig nå som det fine været har kommet. Skulle så gjerne ha sittet ute, men jeg ikke må nok vente med det til formen er litt bedre igjen ;o))

    10. Toini: Jeg var ikke så begeistret for grillmat før, men jeg tror ikke at det var maten men mere den som hadde tilberedt den. Det var nok noen som mente at de var mesterkokk, som nok kunne være glad de hadde et annet yrke, hihi

      Ha en strålende lørdag, og nyt det fine været… Nå er det + 32,4 utenfor stuevinduet mitt, og 28.2 inne. Selv tørker jeg svetten fra pannen da jeg fortsatt har litt feber….

    11. annebe: Tusen takk. Det var veldig hyggelig ;o)) Vi gjør det ikke for avansert, slenger noen pølser og annet kjøtt som ikke tar så lang tid å grille. Så har vi masse godt tilbehør, som vi som regel kjøper ferdig ;o))

    12. Helge: Grillmaten smakte veldig godt, og så var det jo også godt selskap ;o)) Ja man skal nok være veldig forsiktig med åpen ild nå som det er tørt. Det kan fort ta fyr.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg