Vakkert er det ikke…

Det varme og fine været bare fortsetter og fortsetter, og det er jo supert selv om jeg kanskje kunne ha tenkt meg litt kjøligere vær. Når det går over + 30 syntes jeg det blir litt i meste laget, og jeg hadde nok vært mer happy om det hadde ligget på mellom + 23 – 25. Jeg klager ikke, for det er bedre med sol og varme, enn surt og kaldt vær ;o))

På forsiden av balkongen har jeg en markise som dekker hele fronten, og den er et must nå når sola står rett på hele dagen. Når det gjelder venstre side, hvor jeg har morgen og formiddagssola, har jeg ingenting. Inntil i dag har jeg slått opp en parasoll, men den holder jo ikke sola ordentlig borte. Jeg har planlagt å kjøpe en rullegardin som skal monteres opp, men har ikke kommet så langt enda.

Som en midlertidig løsning har jeg funnet fram et hvitt laken som jeg har hengt opp, og det dekker alle tre vinduene og holder sola helt vekk fra balkongen. Det er kanskje ikke så veldig vakkert, men det er bare midlertidig ;o))

#sol #varme #skjerming #sommer #markise #parasoll #balkong #blogg

16 kommentarer
    1. Det er lurt Ã¥ ta det man har…men en rullgardin høres lurt ut…vi hang opp ny pÃ¥ soverommet i gÃ¥r..Endelig…har glemte det hele tiden..men den var sÃ¥ slitt at den gikk ikke opp sÃ¥ vi slang den opp over gardinstangen..og den var ikke lystett lengre…sÃ¥ jeg hang dynetrekk over der igjen..da blir det tett pÃ¥ rommet…sÃ¥ nÃ¥ fÃ¥r vi litt luft, og fÃ¥r luftet! Mannen kjøpte pÃ¥ Europris..helt greit..men litt simpel..sÃ¥ det skjedde noe med opphenget…sikkert noe billig greier…Ha en god og varm kveld! Jeg ville nok ogsÃ¥ foretrukket noen og 20 grader….dette er for varmt for meg…

    2. Jeg synes også det er i meste laget med varmen nå, og skulle ønske det kom regn! Det er veldig tørt og graset visner + blomstene må stadig vannes. Smart å henge opp et laken, hjelper sikkert endel. Det beste er noe som skygger for vinduene utvendig, så de ikke varmes opp. :o)

    3. Gratulerer med Dagen til kattene dine. Sikkert flere som bruker laken mot sola i disse dager. Det fønker veldig bra men er lite vakkert – men noe mÃ¥ man gjøre. Det kan være plagsomt som det er over 30 gr over lang tid. Det er det bare om drikke mye, bade ofte og ta vare pÃ¥ seg selv. Tirsdag klipte jeg gress i 2 timer i den varmen rundt et hus her oppe. Det var selvsagt en elektrisk klipper slik med ledning. Ikke rart det tok tid. Var helt skutt da jeg var ferdig, sÃ¥ takk for at kiwi er nabo til huset. Kjøpte en kald solo før jeg tok en dukkert i tjernet mitt. Ha en fin dag.

    4. annebe: Ja med denne varmen vi har hatt nå om dagen, har det vært veldig greit med lakenet foran vinduene. Allikevel blir det veldig varmt der ute.

    5. fruensvilje.blogg .no: Ja det stemmer, og lakenet stenger morgen og formiddagssolen ute. Det har vært bra nå som det har vært så varmt i flere dager ?

    6. Hanne Beate: Ja nå har det virkelig vært hett en stund, og da har det vært greit å stenge sola ute. Det har ikke stengt varmen ute, så jeg måtte stenge balkongdøren midt på dagen. Heldigvis har temperaturen sunket, og jeg føler at jeg kan begynne å eksistere igjen.

    7. BforB: Jeg syntes nok at det har vært litt vel varmt den siste tiden, men har ikke klaget for det er deilig også. Nå har vi fått kjøligere vær igjen her i Oslo, og det et litt godt ?

    8. Helge: Man må bruke det man har for å holde sola borte, og der har lakenet fungert helt perfekt. Varmen derimot har jeg ikke kunne gjøre så mye med dessverre. Nå har det endelig blitt kjøligere, noe jeg syntes er helt hærlig.

    9. Atle: Jeg skal på IKEA i morgen, og da skal jeg se etter rullegardin til balkongen. Får bare krysse fingrene for at de har den bredden jeg skal ha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg