Det går vist ikke over…

Det å ha problemer med nakken og skuldrene mine, er vist noe jeg må slite med. Nå har jeg gått sykemeldt siden 30. april uten at det har blitt noen bedring… Frustrerende!!!

Jeg har heldigvis blitt kvitt svimmelheten, som virkelig satte meg ut såpass mye at jeg ikke klarte å bevege meg noe serlig. Det var noe av det mest ubehagelige jeg noen gang har vært med om.

For å få bukt med betennelser og andre plager, har jeg tatt medisinen som legen har foreskrevet. Det har dessverre ikke hatt noen virkning så langt.

Sykemeldingen min gikk ut i løpet av helgen, og da jeg ikke var noe bedre måtte jeg ringe legen for en time i dag. De hadde ikke noe ledig på morgenen, så jeg fikk time kl 13. Legen sykemeldte meg til slutten av denne måneden, i tillegg til at jeg må prøve litt god gammeldags fysioterapi i tillegg til treningen min.

 

Det er slitsomt å gå rundt å ha vondt hele tiden, og ikke bare det… Ikke å kunne orke å gjøre noen av de tingene man syntes er gøy…

 

#helse #smerter #nakke #skuldre #sykemelding #behandling #trening #blogg

16 kommentarer
    1. vondter er ikke noe godt nei,håper det bedrer seg til slutt,kanskje du skulle vurdere delvis uføretrygd så du får litt bedre livkvalitet ? jeg svimler også for tiden,værst om nåtten og når jeg står opp,skal til legen i morgen hun tror det kanskje kan være krystallsyke .Lykke til hos lege og fysio og ha en så bra dag som du kan

    2. Ja det er frustrerende..og forstår deg så godt…Alle mine plager begynte jo med nakke og skulder plager..også balla det på seg..så lurt å ta hensyn, og prøve å få bukt med smerter og plager….God bedring og håper alt går bra med deg! ha en god ny dag!

    3. Deveny: Vet ikke om det hjelper meg noe særlig. Jeg har artrose og noe annet i leddene mine, som gjør at jeg får tilbakevendende betennelser å plager. Er nok noe jeg må leve med dessverre.

    4. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk ? Jeg trodde også først at jeg hadde krystallsyke, da jeg ble så svimmel. Det var ikke det, men en veldig stiv nakke. Jeg har vært inne på tanken om å bare jobbe 50% da det så ut til å fungere bedre… Det er jo litt det økonomiske også, helse versa økonomi, ikke lett. Lykke til hos legen for deg også.

    5. Toini: Tusen takk ? Når man stort sett har vært sterk som en okse det meste av livet, er det vanskelig å akseptere at kroppen svikter og ikke orker. I hode er jeg jo den samme, tenker jeg, og så klarer man ikke alltid det man vil…. I dag skal jeg være med Bestisen på IKEA, og det er en fin avveksling. Mye artig å se på… Skal også se etter nye møbler til «kontoret» så jeg skal også se om jeg finner noe som passer ? Ha en fin dag.

    6. Huff det hørtes ikke noe godt ut 🙁 Føler virkelig med deg <3 Det er jo slitsomt for deg å gå rundt å være svimmel, og det tærer jo på!
      Selv har jeg kronisk betennelsesreumatimse, og jeg har artrose i begge håndledd. I begge håndledd er det nesten ikke noe bruk igjen.
      Fikk beskjed fra ortopeden, fysioterapeuten og fastlegen at nå må jeg søke om 100% uføretrygd.
      Håper virkelig du får hjelp, og finner noe som kan hjelpe deg <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin tirsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    7. Dette ble altfor lenge for det og gå med slike smerter. Håper det går bedre og at du blir fort bra. Ha en fin kveld.

    8. God bedring til deg. Det er slitsomt når smertene setter seg fast. Jeg husker ikke hvor gammel du er nå, men det kommer en dag hvor du skal leve av pensjonen. Tenk taktisk så du ikke ender opp med mindre enn det som er nødvendig. Uansett så er veien fram til uføretrygd ganske hompete. Dette vet du kanskje mere om enn meg, men vil bare råde deg til å tenke langt fram. Håper dagene dine blir bedre.

    9. Toril sin hverdag med musikken og kattene: På den positive siden så er jeg nesten ikke svimmel lenger, bare litt når jeg blir veldig sliten. Jeg har heldigvis ikke artrose i hendene, men derimot i anklene, knærne, hoftene og i skuldrene… Jeg har ikke trent eller hatt behandling på en stund, dels for at jeg var så forkjølet + at behandleren min brakk armen og fikk hjernerystelse. Nå må jeg starte opp igjen, for å se om det kan lindre litt. Ha en riktig god natt ?

    10. Kari: Tusen takk ? Jeg har egentlig ikke lyst til å søke om noe uføretrygd, men tenker jo på hvordan jeg skal klare en 100% stilling… Det slet jeg jo med fra oktober til jeg ble dårlig igjen. Økonomien henger hele tiden bak der, for man vil jo ikke ende opp med å måtte snu på hver krone heller ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg