NÄ blir det hÄndspÄleggelse

De siste par Ärene har jeg gÄtt til behandling/trening to ganger i uken, for at leddene mine ikke skal stivne helt til. Det blir egentrening overvÄket av manuell-terapeuten min. Dette har fungert ganske bra, men nÄ har nakken og skuldrene mine igjen slÄtt seg helt vrange og kraftige betennelser gjort at jeg ikke har klart Ä jobbe.

NÄr jeg var hos legen sist ville han at terapeuten skulle bedrive litt hÄndspÄleggelse ogsÄ, i form av massasje og det som hÞrer med. Jeg har hatt litt dÄrlig erfaring med massasje fÞr, da dette har gjort at betennelsen(e) har blitt forverret. PrÞver gjerne pÄ nytt jeg og blir happy hvis det kan hjelpe pÄ smerter og betennelser. Jeg tar betennelseshemmende tabletter, men det ser ikke ut til Ä hjelpe noe sÊrlig hittil i alle fall.

Doctor giving physiotherapy to pregnant woman
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com 

Det har vÊrt et opphold i treningen noen uker nÄ, dels for at jeg ble svimmel, sÄ sausa forkjÞlet, og for Ä toppe det ble terapeuten min skadet Ä var borte noen uker. NÄ er han tilbake igjen pÄ jobb, og jeg var innom han i midten uken som gikk Ä bestilte ny time. Han hadde ikke noe ledig denne uken, men pÄ mandag hadde han en ledig time midt pÄ dagen.

NÄr man har sÄnne tilbakevendende plager, sÄ er det ikke lett Ä finne en behandlingsform som dels kan holde dem i sjakk eller lindre. Jeg hÄper litt hÄndspÄleggelse sammen med treningen kan gjÞre hverdagen lettere, for kvitt plagene helt tror jeg det er naivt Ä tro skal skje.

#helse #skuldre #nakke #betennelser #behandling #trening #vondt #smerter #blogg

14 kommentarer
    1. Ja jeg har samme erfaring som deg…massasje Ăžker bare hevelsene inne i leddet, og gjĂžr det verre…Men om han er manuellterapaut, kan han dra og trykke pĂ„ punkter…ikke direkte massasje..DET lĂžser opp knuter og “slam” Ønsker deg lykke til og god bedring!

    2. God bedring, vakre. Det er ikke noe moro med sĂ„nne langvarige utfordringer. 🙁
      Men jeg mĂ„ innrĂžmme at jeg smilte litt nĂ„r jeg sĂ„ overskriften og tenkte at jeg har vĂŠrt singel for lenge! For det hĂžrtes helt greit ut. 😉

    3. frodith: Tusen takk ? Ja jeg har prÞvd akupunktur, og det lÞsnet opp i de stive musklene i hode mitt. Dessverre hjalp det ikke pÄ betennelsene i skulderen min. Manuell terapeuten finner nok en lÞsning, hÄper jeg.

    4. Ei_heks: Tusen takk ? Det tar pÄ bÄde humÞret og formen, Ä gÄ rundt Ä ha vondt hele tiden. PrÞver Ä ikke la det pÄvirke meg for mye, men jeg kjenner at det ikke er like lett hele tiden. SÄ vi fÄr se hva en hÄndspÄleggelse kan gjÞre, hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg