Toppen av lykke…

Ja, akkurat nå i kveld er det toppen av lykke, at det tordner og regner… For temperaturen har sunket fra +29C for noen timer siden til +18,5C akkurat i skrivende stund. Alle vinduene står oppe på lufting, og jeg kjenner at jeg får litt gåsehud å fryser bittelitte granne ;o))

Jeg hørte på værmeldingen tidligere i dag og da meldte de at det skulle komme torden og regnvær, men jeg trodde ikke det skulle komme så tidlig. Regnet som kom var ikke på langt nær nok for markens grøder dessverre. Da måtte vi nok ha fått et ordentlig regnvær som varte i flere dager.

Licensed from: darksouls1 pixabay.com

Det var ordentlig trykkende og klamt ute tidligere på dagen da jeg dro avsted for å handle. Så ille at jeg nesten rømte tilbake til bilen etter hvert butikkbesøk. På sånne dager er det veldig godt at bilen har et ordentlig AC-anlegg.

Ettersom jeg viste at det ville komme regn i dag, var jeg ute å fikk støttet opp Hagehortensian min. Hadde jeg ikke rukket å gjøre det, ville den ha ligget ut over plenen som et slakt nå. Den har fått sine store fotballer med blomster, og når de blir våte av regn klarer ikke stilkene å holde dem oppe. 

Har det kommet noe regn hos deg i dag, eller er det like tørt?

#regn #torden #lyn #uvær #varmt #kjølig #hortensia #støtte #blogg

14 kommentarer
    1. Her både plaska det ned og lyna og tordna :)) Jeg var skikkelig klam før det satte i gang jeg også..og nå har jeg vondt i hodet..men glad for regnet :)) Kos deg med kvelden <3

    2. annebe: Ja nÃ¥ nytes den kjølige luften, og jeg trekker sÃ¥ mye av den jeg kan ned i lungene… For plutselig er den borte igjen, hihi!! I kveld starter favoritt sommerprogrammet mitt “Sommar med Ernst” pÃ¥ SVT4. Ingen sommer uten han og hans oppussingsprogram. Du burde fÃ¥ det med deg ;o))

    3. nei regn har vi ikke fått ,men tåke hele dagen og 17+ sånn sett en levelig dag =) i går kveld fikk vi torden,men regn kom det ikke,uansett så er det nok ikke på langt nær så tørt her hos oss som hos dere :=) håper det kommer litt regn når vi er på ferie,såpass att grønnsakshagen min blir vannet hi hi

    4. fruensvilje.blogg .no: Dette gjorde virkelig godt for kroppen, men kanskje ikke like mye for naturen. Vi kan jo krysse fingrene for at det kommer mer de neste dagene, men jeg tviler. Nå nyter jeg i alle fall den kjølige luften ;o))

    5. Ja vi fikk nok samme været her..men det blÃ¥ste opp noe voldsomt..sÃ¥ det regnet inn av døra…Tordna bulder og lyna…Strømmen gikk og etter det fikk vi ikke pÃ¥ tv eller internett…sÃ¥ det var det….grrr…Men deilig med frisk kald luft!!

    6. Jeg kom hjem fra en 2 timers sykkeltur da det starta. Det var lyn og torden(elsker slikt vær) en stund før regnet kom. Kom litt og bedre enn intet. Men det tørker fort opp igjen. I dag ble det ingen bading på meg.

    7. solliv: Ja nå gjorde det veldig godt med litt kjøligere temperatur Jeg har en del planter i bedene mine, men ikke alle har klart seg like godt i denne varmen.

    8. Toini: Vi kom heldigvis greit unna tordenværet, så både tv og internett har vært intakt. Det blåste så fælt en stund at jeg måtte ta opp markisa, og da måtte jeg holde den igjen i snøret for at den ikke skulle riste i filler. Kattene likte seg ikke, og løp fram og tilbake en stund før de roet seg. Men godt var det ja ;o))

    9. Helge: Uværet gjorde godt for temperaturen, men dessverre monnet nok ikke regnet så mye. Vi trenger mye mer sånn at det trekker godt ned i bakken, men jeg ser ikke det skje med det første. Du får heller bade i morgen i stedet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg