Det pleier å være drama

For et par uker siden mottok jeg brev fra Evidensia Dyreklinikk på Lørenskog, om at det nå var på tide med den årlige kontrollen og vaksinering av kattene. Jeg kjente at jeg fikk hjertebank med en gang, for et besøk hos dyrlegen er lik masse drama. Kattene er nemlig ikke begeistret for dette besøket, og Ronja er som regel den som lager mest drama rundt hele besøket.

Jeg ringte i går for å bestille timen, og var heldig å få time allerede i dag kl 10:45. Etterpå gikk jeg å hentet opp reiseburene, sånn at kattene kunne venne seg til dem. Henter jeg dem samme dag, så slår de seg helt vrange å det blir vanskelig å få de til å gå inn i burene. I løpet av kvelden var de bortom å kikket å snuste litt på burene, og gikk inn for så å sprette raskt ut igjen.

Når jeg sto opp til morgenen i dag prøvde jeg å gjøre alt så vanlig som mulig, sånn at Ronja og Vinja ikke skulle bli stresset. Da tiden nærmet seg bestemte jeg meg for å få Vinja inn først, for hun pleier vanligvis å være den letteste å håndtere. Ganske riktig, hun forsvant inn på andre forsøket uten å frese å sette seg i motverge. Ikke noe drama. Ronja lå ute på balkongen og sov i en stol, men når jeg kom listende med buret våknet hun med en gang. Det så ut som om hun skulle hoppe ned fra stolen, men hun ventet litt for lenge så jeg rakk å sette buret foran henne. Da hadde hun ingen annen mulighet enn å gå inn i buret. Ikke noe drama der heller.

Jeg hadde avtalt med bestisen, som bor like i nærhet, om å bli med meg for å hjelpe meg å bære burene inn og ut igjen. Når vi kom til Evidensia, var det vel ca 10 minutter til timen min. Det trengte vi for at kattene skulle roe seg litt ned, for de mjauet mye og var ikke helt fornøyd.

Dyrlege Ingrid, som vi kom til i dag, var flink med kattene og uten noe drama ble de sjekket, vaksinert og fikk klørne sine klippet. Mamsen, altså jeg, fikk derfor raskt kontroll over pulsen som hadde vært veldig høy innen vi gikk inn. De er veldig flinke med kattene hos Evidensia på Lørenskog. Rolig i kroppsspråket, og en lav å behagelig stemme som gjør at kattene ikke blir mer stresset enn de allerede er. Selv om jeg bor i Oslo har jeg brukt klinikken på Lørenskog fra jeg fikk kattene, enda om det finnes flere klinikker i nærheten av her jeg bor.

Når vi kom hjem igjen var ikke Ronja og Vinja sene om å komme seg ut av burene sine når dørene ble åpnet. Da var det å gå fra rom til rom, for å sjekke at alt var slik de forlot det. Sånn er det hver eneste gang.

Som jeg nevnte på toppen så pleier det å være drama, men denne gangen ble det ikke det ;o))

#katter #kontroll #vaksinering #klør #klippe #dyrlege #stress #drama #evidensia #dyreklinikk #lørenskog #blogg

6 kommentarer
    1. Toini: Jeg er så lettet over at det gikk så bra denne gangen. Kanskje de har innsett at det lønner seg å ta det rolig, for da blir de raskere ferdig og kommer hjem igjen ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg