Glad jeg har tralle i bilen

Sist gang når jeg gikk tom for klumpesand til kattedoen, hadde jeg litt slunkent med penger på kontoen, og valgte å kjøpe sand på EuroPris i stedet for Ever Clean som jeg pleier å bruke. I begynnelsen så det ut til at den fra EuroPris fungerte like bra, men så ble klumpene mer og mer porøse. Det var nesten umulig å får “klumpene” ut og over i posen uten at de delte seg.

Derfor bestemte jeg meg for at jeg ikke kom til å bruke den sanden igjen, noen gang.

Når jeg dro ut for å handle i dag, stakk jeg først ned på Alna senteret for å kjøpe inn det jeg trengte til kattene. Trodde kanskje at det ville være en del kø, men til min store glede gikk det radig over alt jeg kjørte ;o))

Jeg har brukt Ever Clean i noen år nå, og er veldig fornøyd med den. Til å begynne med brukte jeg Mulicrystals, men på høsten i fjor skiftet jeg til denne du ser på bilde over her. Med to katter kan det fort bli lukt ettersom de bruker samme doen, og da er det greit med denne typen. I tillegg så klumper den seg fint, og holder klumpene faste og fine. Jeg kjøpte to esker med sand ettersom jeg skal tømme ut all gammel sand, og skure ned doen. Da bruker jeg i alle fall en eske når jeg fyller på og kanskje litt til. Jeg syntes at det skal være godt med sand i doen, sånn at kattene har noe å grave i.

Som tørrfór bruker jeg Royal Canin’s Obesity Management ettersom Ronja veier for mye…  Jeg gir også samme fór til Vinja, for det mente veterinæren ikke gjorde noen ting. Jeg kjøpte ikke den aller største sekken, for den orker jeg knapt å løfte og definitivt ikke bære.

Det sier seg selv at med mine vondter har jeg ingen mulighet til å bære alt dette her, men redninger ligger alltid i bagasjerommet på bilen. Nemlig en sammenleggbar tralle, som gjør det lettere for meg å frakte tunge ting til og fra bilen. Den er velbrukt og begynner å bli slitt, og jeg ser at den nok må pensjoneres om ikke så veldig lenge…

Når jeg kom hjem kom begge kattene, og de gikk rett bort til sanden og fóret å snuste og undersøkte alt fra topp til bunnen. Det er det samme hver eneste gang, hihi!!

#shopping #katter #kattemat #kattesand #royalcanin #everclean #alna #europris #blogg

19 kommentarer
    1. Her er det slutt på å bruke kattesand da kattene går ut å gjør fra seg. Jeg er veldig glad for at vi er ferdige med den tiden. Med to hunder, to katter og et hamster så er det greit at det er kun hamsterburet som trenger å skiftes på.
      Er det innekatter du har? Rasekatter?
      God natt <3

    2. Ja ser at de har det på dyrebutikken. Jeg hadde også kjøpt det. Hadde jeg hatt inne katt. Min katt er død nå. Men var utekatt, ,men noen ganger når den var syk etter dyrelegebesøk / skader og sånn. Måtte jeg ha do inne, da kjøpte jeg på Europris. Ikke fin den sanden nei…

    3. Så lurt å ha en sånn tralle liggende…ja jeg har utekatt, men lagde en kasse inne i vinteren som var..for hun har en tendens til å ikke ville ut når det er kaldt og snø…og da gjør hun fra seg nede i kjelleren..Kjøpte da en sånn billig sand, og det var noe kliss og rød var den så katten ble jo rød på bena….hihih..Er nok lurt å betale litt mer..men syns det er sure penger…sand som skal kastes….

    4. Utvalget av mat og utstyr til dyr er stort og man har kjeder som Buddy og Zoo og flere til som selger mye fra Musti, Ipet eller fra andre levlandører. Så man bør sjekke priser på dette som på alt anna. Det er jo litt av slikt i vanlig dagligvare butikker men ikke all verden av utvalg. Men det er best at man holder seg til det man er vant til. Du er en seriøs katteeier og veit hva som er best for kattene dine. Ha en fin kveld.

    5. poesimylife: Begge mine er innekatter, så de må gjøre fra seg i kattedoen. Faren til kattene mine er renraset Norsk skogskatt, mens mamman er en lettere blanding av litt av hvert ;o))

    6. solliv: Nå har jeg akkurat skuret ned kattedoen, og fylt på Ever Clean sand. Vinja sto nærmest å trippet da jeg tømte den opp i. Når jeg satte på øverste delen, fløy hun forbi meg og inn. Hun trampet rundt og luktet en evighet før hun gjorde fra seg. Så ut som damen var fornøyd ;o))

    7. Toini: Jeg er enig i at det sure penger å betale, for den ligger jo ikke så lenge i doen før den må byttes ut. De vet å tjene penger på kundene sine. En sånn 10 liters eske med Ever Clean kostet 243,- i dyrebutikken jeg handlet, men hos Buddy på Lørenskog kostet den 269,-. Ettersom mine bare er inne så kommer jeg dessverre ikke unna kattedo og dyr sand.

    8. annebe: Nå om dagen er kroppen ikke i god form, så da er det greit å ha hjelpemidler i bilen. Du skulle sett meg når jeg skulle ut for å kaste den gamle sanden fra kattedoen…, den var supertung og fuktig. Følte meg som en sjimpans med hendene på bakken da jeg skulle inn igjen, hihi!!

    9. Helge: Dersom man skal tenke økonomisk så kan man handle både mat og sand over alt. Problemet er bare det man kjøper i daglivarebutikkene er ikke like bra. Foret har ofte for mye sukker i og sanden holder ikke helt mål. Derfor er det bedre å bruke litt mer penger og få det som er bra for kattene. Ha en fin fredagskveld.

    10. Den lille Pandaen c:: Det er nok lurt det. Jeg har akkurat tømt og skuret ned kattedoen, og fylt opp igjen med Ever Clean. Den ene katten min Vinja satt på vaskemaskinen å fulgte med, og så fort jeg var klar var hun inne i doen å snuste og gravde en lang stund innen hun gjorde fra seg. Hun var veldig fornøyd ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg