Hvorfor skal det være så vanskelig?

Når man er ute og shopper så hender det at man må innom et offentlig toalett, før man kan fortsette med shoppingen. I utgangspunktet har jeg ingen problemer med det, men jeg vet jo at enkelte mennesker ikke “gidder” å vaske hendene før de går ut igjen. Det er noe som irriterer meg noe så grenseløst. Det er både ekkelt og lite hygienisk. Basseluskene florer på håndtakene til dørene, så jeg orker ikke å ta i dem uten å ha et papir i hendene eller bruke et jakkeerme.

Denne uken skjedde det igjen på Metro senteret på Lørenskog. Jeg var bare helt nødt til å stikke innom toalettet og “kaste en tiss” før jeg skulle inn for å handle. Det var en annen dame der, som kom ut i det jeg gikk ut av lokalet. Hun speilet seg og sjekket håret sitt, og så fulgte hun etter meg uten å vaske hendene, grøss!!

Ettersom jeg irriterer meg så veldig over dette, burde jeg vel egentlig si noe. Normalt er jeg ikke redd for å si min mening, men i slike situasjoner blir jeg veldig pysete og sier ikke et ord. Men irriterer meg etterpå det gjør jeg.

Hva gjør du når du oppdager at noen ikke vasker hendene? Som meg eller sier du fra hva du mener?

#helse #renslighet #håndvask #toalett #offentlig #blogg

14 kommentarer
    1. Tror de fleste vasker seg på hendene etter besøk på wc. Som regel er det en vask på offentlige toaletter. Har kanskje sett noen som ikke gjør det men jeg sier ikke i fra for jeg er ikke noe barnevakt for andre. Folk har bedre tid hjemme enn når de handler. Men slikt noe er en god vane.

    2. Helge: Jeg håper virkelig at de “glemmer” å vaske seg på hendene, og ikke bare er giddaløse. Det er jo sånn disse epedemiene med oppkast og diare sprer seg når de kommer.

    3. Jeg håper og tror at de fleste vasker hendene etter et toalettbesøk, men jeg har faktisk sett eldre menn ikke vaske hendene sine etter de har vært på toalettet.
      Jeg mister lysten å gå på et offentlig toalett når det stinker piss der. Æsj!
      Hygiene er kjempeviktig!
      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Toril sin hverdag med musikken: De verste toalettene jeg går på er de som er felles for menn og kvinner. Når mannfolkene har vært der har det en tendens til å lukte, for mange ganger gidder de ikke å løfte på ringen å tisser på den og utenfor. Da har jeg et problem…

      Ellers så har jeg sett at det er både unge og gamle som ikke vasker hendene sine.

    5. Jeg hadde nok aldri sagt noe nei..ihvertfall ikke når det er ukjente.. føler at jeg kan ikke oppdra andre, eller be de gjøre om hvordan de er..men…jeg tenker mitt om dem….DET gjøre jeg…Men kan ikke si jeg har lagt merke til at noen går uten å gjøre det..men tenker kanskje ikke så mye på det….

    6. Ingen tvil om at god håndhygiene er viktig. Jeg gjør som deg – prøver å unngå å ta i dørhåndtak på offentlige toaletter. Jeg ville aldri ha bedt fremmede vaske hendene, men jeg synes det er skikkelig ekkelt når jeg ser at noen hopper over håndvasken etter et dobesøk.

    7. Toini: Jeg har dessverre blitt oppmerksom på det både på offentlig toalett, men også på arbeidsstedet. Jeg vet ikke hvem de er, men jeg kjenner skrittene deres. De forlater toalettet før jeg er klar.

    8. fruensvilje.blogg .no: De aller fleste vasker seg på hendene, men det er alltid noen som dropper det dessverre. Har oppdaget at det er et par på jobben også som ikke gjør det.

    9. solliv: Det er ikke bare på offentlige toaletter jeg har oppdaget dette, men også på jobben. Jeg vet ikke hvem de er, for de har alltid vært ferdig før meg, men jeg kjenner dem på skrittene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg