Bakerst i skapet

Tidlig i dag var jeg på jakt i skapene mine, for å finne igjen noen glass med knuste glassperler og plastperler. De hadde jeg tenkt å ha i bunnen på noen lys glass, som ikke er helt flate i bunnen. De er høyere på midten, og da ble t-lyset stående helt på skjeve og stearinen rant over kanten. Det blir noe ordentlig klin.

Jeg fant det jeg lette etter, og litt til som jeg helt hadde glemt at jeg hadde. Nemlig mine Alabast lykter. Jeg har 2 store og 2 små, som alle er kjøpt hos Løten Lys for mange år siden. De ble flittig brukt ganske lenge, men så ville jeg skifte litt på stilen å de ble stuet bakerst i et av skapene mine.

Jeg syntes de er veldig fine, og det blir en sånn fin effekt når man setter lys oppe i lyktene. De ble dratt fram fra skapets mulm og mørke og tørket av, og nå står de store oppe på noen små hyller jeg har montert på veggen. De små har jeg ikke noe plass til akkurat nå, men om en uke eller to skal jeg høstpynte i heimen å da kan det være at de blir satt fram.

På grunn av formen og mønsteret i stenene minner de meg litt om månen ;o))

#lys #lyslykt #lysglass #alabast #sten #pynt #kos #blogg

20 kommentarer
    1. Det ser jo ut som at du har dratt inn månen hehe
      Ja det er utrolig hva man stuer bort. Jeg holder jo selv på å pakke og det er ikke måte hva jeg finner. Ja som jeg har glemt at vi hadde!
      Den gjorde seg med lys inni, og passer veldig godt nå som det er høst 🙂
      Ha en fin dag <3

    2. SÃ¥ fin lykt! De har mye fint pÃ¥ Løiten Lys, – er litt av en opplevelse Ã¥ gÃ¥ der og kikke. I enkelte butikker selger de ogsÃ¥ lys derfra. I dag er det nok en regnværsdag, – ser ut som vi fÃ¥r alt regnet vi egentlig skulle hatt i sommer. Da er det fint Ã¥ tenne lys og kose seg inne!

    3. Hanne Beate: De er enda finere når det blir litt mørkt i stua, da ser man mønsteret i stenen enda bedre ;o)) Vi har planlagt en tur opp til Løiten Lys i løpet av denne måneden, for å kikke litt. Har ikke vært der siden i fjor sommer, så det skal bli spennende å se hva de har på utstilling nå.

    4. Bakerst i skapet stÃ¥r noe man har glemt. Men denne lykta var jo veldig pen. For min del har jeg i flere uker nÃ¥ lett etter mitt digitale kamera, der ligger det noen bilder jeg gjerne skulle ha overført til pc-en. HÃ¥per jeg finner det snart – men det er jo typisk meg og glemme hvor jeg legger ting.

    5. Så fint 🙂 greit å høre at det er flere som ikke har full oversikt over skuffer og skap 😀 når det gjelder lys, så har vi gått over til batterilys for det aller meste 🙂

    6. BforB: På kvelden, når det er litt mørkere i rommet, kommer tegningene i stene frem bedre og da er de virkelig flotte. Jeg tenner ikke så mye lys om sommeren, men nå på høsten og vinteren blir det hver eneste kveld ;o))

    7. Helge: Ja man finner mye rart bakerst eller øverst i skapet, og noen ganger til stor glede som nå ;o)) Håper virkelig at du finner kamera ditt, du har ikke mistet det vel?

    8. dedicat: Tusen takk ;o)) Jeg trodde jeg hadde oversikten i skapene mine, men det har jeg ikke nei. Da får man seg også en hyggelig overraskelse i blandt ;o)) Jeg har også en del batteridrevet lys stående omkring i heimen, og det for at kattene mine hopper opp alle steder. Vinja, spesielt, er veldig opptatt av flammer, og har klart å sette fyr på seg selv noen ganger. Da er det greit med noe som ser ekte ut, og som bevarer pelsprakten hennes ;o))

    9. maiken: Tusen takk ;o)) Det blir dårlig med tente lys om sommeren, men nå som mørketiden har begynt så smått blir straks mer. Det blir jo så fin stemning når man tenner lys ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg