Kanskje det blir et tre

Da jeg var nede på gravlunden i går, tok jeg med noe jeg trodde var frøkapsler fra et tre som står like ved graven. Det er gammelt, stort og har stått der i mange år. Jeg hadde ikke peiling på hvilket tresort det var da, men da jeg var på besøk hos bestis og Kine fant hun ut hva det var.

Det viser seg å være et Lindetre, og iflg det jeg senere fant ut var det faktisk frøkapsler jeg hadde tatt med meg. Jeg bestemte meg for at jeg skulle plante dem i en potte, og se om det ble noe ut av dem. Det har jeg gjort nå, og vannet godt å satt potten ut på balkongen.

Jeg har ikke klart å finne ut hvor dypt de burde plantes, men jeg stakk dem ca 2 cm ned. Tenkte at når de frør seg selv, så blir de jo liggende oppe på bakken så da burde det jo funke på den måten jeg gjorde. Om det blir spirer av dem eller ikke, må jeg bare smøre meg med tålmodighet for å finne ut.

#lind #lindetre #frøkapsler #frø #tre #så #natur #blogg

14 kommentarer

Siste innlegg