Det “var” pÃ¥ tide med en fiskemiddag

I den siste tiden har det blitt litt vel mye kjøtt i form av pølser, kjøttdeig og karbonader, og det kjenner jeg faktisk på kroppen. Det resulterer ofte i mer vondter når jeg ikke varierer kosten med fisk og kylling, eller også vegetarmat.

Så i går stupte jeg inn i fryseren for å se hva jeg hadde av fiskeprodukter. Fant ut at jeg hadde en fiskerett med tomat, ost og urtesaus, veeeldig godt, men også ferdig marinert laks. Ettersom det er minst styr med laksen var det den som ble dagens rett, etter at den hadde fått ligget en stund og tint.

Til laksen hentet jeg fram en allerede ferdiglaget dillsaus fra Abba, som jeg kjøpt i Sverige. På pakken står det at den i utgangspunktet passer til torsk, men jeg syntes faktisk at den passer enda bedre til laks jeg da. Kjøper alltid med meg noen poser med denne sausen når jeg er hos Nordby. Kunne sikkert ha laget noe tilsvarende selv, men hvorfor skal jeg gjøre det når noen andre har gjort det så perfekt for meg, hihi!!

Jeg innrømmer det gjerne at jeg er lat når det gjelder matlaging. For jeg er ikke så glad i stå i timevis på kjøkkenet å kokkelere bare til meg selv. Skal jeg en sjelden gang ha gjester, da kan jeg godt legge inn en ekstra innsats ;o))

#middag #mat #kjøtt #fisk #kylling #matlaging #saus #abba #nordby #blogg

14 kommentarer
    1. Jeg er heller ikke så glad i å bruke for lang tid på kjøkkenet, så kjenner meg igjen der.
      Jeg fikk lyst på fiskemiddag nå, da vi også lever på mye kjøtt. Sønnen vår på 11 år kaller seg selv fiskevegetarianer, noe jeg håper at vokser seg fra. Han er vist allergisk mot poteter, da han ikke liker det. Så mens vi andre spiser potet og grønnsaker, så spiser han kun grønnsaker ved siden av middagen. Bedre det også 🙂
      Dette så godt ut, selv om jeg foretrekker rømme og salat til laks 🙂
      Jeg har aldri smakt den sausen.
      God helg <3

    2. poesimylife: Rømme er heller ikke feil til laks, nam ;o)) Så bra at sønnen din er glad i grønnsaker, mange sliter jo med at ungene/ungdommene spiser for lite grønt.

      Jeg vet jo at burde tilbringe litt mer tid på kjøkkenet, og lage mat fra bunnen av. På den måten vet jeg i det minste hva jeg får i meg, og at det er sunt.

      Ha en riktig god helg<3

    3. Jeg skjønner veldig godt at du ikke gidder Ã¥ stÃ¥ og lage mat i det store og brede nÃ¥r det kun er til deg..Jeg merker selv hvor lettvint jeg gjøre det nÃ¥r Bjørn jobber….Ja selv nÃ¥r vi bare er oss to sÃ¥ gjør vi det lettvint…Den sausen skal jeg se etter i Sverige…for den kan man da legge den i, og sette i ovnen ser jeg…sÃ¥ smart! Ja hvorfor skal vi lage, nÃ¥r andre som liker det har gjort det!..Jeg kjøpte meg fjordland i dag jeg…for Bjørn jobber….:-)

    4. Toini: Det er ikke lett Ã¥ lage mat bare til en person, blir alltid for mye. Ikke all mat er god Ã¥ varme opp heller. Ja du burde se etter den sausen den er supergod. Jeg legger ofte fisken i ildfastform og tømmer sausen oppi. I dag skal jeg gÃ¥ meg en tur opp i butikken, og se om jeg finner noe spennende til middag…

    5. Fisk mÃ¥ man ha. Mye ferdigmat man kan fÃ¥ kjøpt. Det er godt, lettvint og smart. Men man lærer tross alt mye nÃ¥r man lager maten selv. Men i dag hadde jeg pannekaker – og de var ferdig laga. Tok meg bare ikke tid til og steke de selv i dag.

    6. Helge: Du har helt rett at man lærer en del av å lage maten selv. I alle fall hva den inneholder, og hva man ikke burde spise for mye av. Jeg lager en Meksikansk gryte i dag (en stor en), for da har jeg mat til i morgen også. Blir en aktiv dag i morgen å da kan det være greit å ha noe klart ;o))

    7. deveny: Jeg skulle ønske jeg var som deg ;o)) Dessverre er jeg der bare når jeg absolutt må, men jeg må jo si at når jeg først kommer i gang med matlagingen syntes jeg jo det er litt gøy da ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg