“Jeg fryser”

Det er sant, jeg fryser så jeg har ståpels over hele kroppen. Der jeg ikke har et eneste hårstrå også, hihi! Det er så huskaldt i heimen at jeg så ingen annen råd, enn å hente fram mine gode gamle og trofaste venn vifteovnen.

Den har stått bak ved sofaen og samlet støv siden i vinter en gang, hvor den plutselig stoppet opp. Jeg trodde at den hadde gått i stykker, men det hadde den ikke. Var bare litt overarbeidet, og trengte å vile seg litt. Stakkar’n var veldig støvete, så jeg tørket godt av den og brukte til og med hårføneren på høyeste hastighet for å bli kvitt det som satt på motoren og på bladene.

Nå står den å summer og går mens jeg sakte men sikkert tiner opp i kroppen. Ståpelsen har allerede lagt seg, men jeg er ikke helt varm enda. Den får nok stå der å summe og gå en stund til kjenner jeg.

Kunne jo selvsagt ha satt på panellovnene, men jeg syntes det er litt vel tidlig enda. Vifteovnen får gjøre jobben enn så lenge, men blir det kjøligere ute så får vi se ;o))

Har du satt på varmen enda, eller syntes du det er litt vel tidlig?

#fryser #kaldt #kjølig #huskaldt #vifteovn #varme #blogg

18 kommentarer
    1. Nå om dagen byttes alle radiatorene i hele borettslaget. Dvs halv parten i år og resten til våren. I blokka mi er de nye på plass men kobles først på når alle har fått nye. Så frem til 15 oktober må vi leve uten varme. Men det går fint, man har da en varm genser.

    2. Helge: Vi gjorde det samme i mitt borettslag. De nye er mindre men varmer definitivt mye bedre ;o)) Får ikke håpe det blir kaldere ute, ellers får du bruk for den varme genseren.

    3. Jeg har også begynt å fryse. Jeg ba samboer om å tenne opp i dag. Det syntes han var alt for tidlig da det ikke er kaldt til han!
      Så jeg tok til takke med å sette på panelovnene litt mer enn det de sto på. Ellers har jeg begynt med å ha på meg tykke genser eller klær med fleece. Jeg fryser lett!
      Jeg regner med at den viften hjelper, da de små der varmer ganske godt 🙂
      Ha en fin kveld <3

    4. poesimylife: Då fort sommervarmen forsvinner, har jeg lett for å fryse. Jeg pakket meg inn i kjukke jakker og pledd. Vifteovnen har reddet dagen i dag i alle fall.

      Ha en lun og fin kveld ;o))

    5. Satte på varmen i går formiddag for å få litt varme på stua. Nå begynner det for alvor å bli høstkjølig. Det har kommet den siste uken 🙂
      I gÃ¥r kveld koste jeg meg under pleddet mens jeg sÃ¥ “Skal Vi Danse” 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    6. Toril sin hverdag med musikken: Jeg kjenner at jeg må finne fram gopleddet jeg også, for det vil definitivt holde meg god og varm ;o))

      Nå regner det her i Oslo, og da blir det rått.. Spesielt siden temperaturen så vidt er over + 10C.

      Ha en mysig og fin søndag “under pleddet” ;o))

    7. Ja her har varm ovnen stÃ¥tt pÃ¥ hver morgen…ogsÃ¥ skruer jeg av pÃ¥ dagen…men nÃ¥ mÃ¥ den ogsÃ¥ pÃ¥ om kvelden….skikkelig høst i dag! og jammen kom regnet ogsÃ¥..

    8. Vanessa: Blir det kjøligere nå må jeg nok sette på ovnene på kvelden og natten. Jeg orker ikke å gå rundt å fryse, og etter denne varme fine sommeren vi har hatt er jeg ikke vant til kjølig vær enda.

    9. Jeg har sittet i T-skjorte med bare armer i dag her inne. Varmepumpa er nå koblet til etter sommeren og gjør jobben sin. Dessuten er jeg i den alderen hvor det kan bli vel så hot innimellom, hehe 😉

    10. toveview: Skulle ønske at jeg hadde varmepumpe, for det hadde blitt en mer jevn varme i leiligheten. Dessverre har jeg ikke funnet en som passer å montere, men jeg leter.

      Jeg er ogsÃ¥ i den alderen hvor det “burde” bli litt hot, men jeg har ikke merket noe til det. Her er det heller det motsatt, jeg har bare blitt mer frossen jeg. Av to onder, er vel det den beste ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg