Nytt objektiv til Olympus E-PL9 kamera

Tidligere i år kjøpte jeg meg et Olympus E-PL9 kamera med standart objektiv + et ekstra objektiv 40 – 150 mm. Jeg har i grunnen klart meg ganske greit med de to objektivene, men jeg har verket etter å kjøpe en 17 mm. også. Den har ikke vært så enkel å få tak i hos noen av butikkene jeg har besøkt.

Jeg kunne ikke bestille på nett, for jeg måtte betale med noen gavekort jeg hadde liggende. I dag var jeg innom fotobutikken på Gunerius, og der hadde de den i sort. Jeg ville jo helst ha hatt den i sølv, som de andre objektivene mine er. Problemet er bare det at gavekortene mine går ut i oktober, og jeg kunne ikke ta sjansen på at de skulle bestille den. Så uheldig som jeg er ville det garantert ha blitt forsinkelser, og objektivet hadde først kommet i midten av november en gang!!

Det er ikke noe krise at objektivet er sort, men jeg syntes jo at det er litt mer stilig i sølv som ser penere ut på kamera. Ja, jeg vet jeg er sær, men kan ikke for det. Uansett farge så kommer jeg til å bruke det, og har testet det litt ut her hjemme i ettermiddag. Fungerte veldig bra, og er greit å bruke hvis man ikke skal zoome men bare ta enkle bilder når man er på farten.

Blir det oppholdsvær i morgen, tenkte jeg å ta med kamera å dra ut på en aldri så liten fotosafari….

#kamera #linse #olympus #e-pl9 #objektiv #17mm #fotografere #blogg

10 kommentarer
    1. Victoria Larsen: Tusen takk ;o)) Jeg falt plask for det når jeg så det første gangen, mest for at det har en retro look ;o)) Det er veldig lett, og er enklere å ha med seg, og ta bilder med enn speilrefleksen.

    2. Ja det er jo deilig Ã¥ fÃ¥ brukt disse gavekortene..sÃ¥ skjønner der der..og det spiller jo ingen rolle..men skjønner hva du mener….man vil ha alt pÃ¥ stell liksom…hihih..

    3. MoKath: Tusen takk ;o)) Jeg er sikkert pÃ¥ at du kommer til Ã¥ bli veldig fornøyd med kamera ditt. Da jeg kjøpte mitt var det 8’ern jeg hadde sett pÃ¥, men sÃ¥ ble det 9’ern til slutt. Vet ikke om det er noe særlig forskjell pÃ¥ dem, bortsett fra der man holder ;o))

    4. Toini: Jeg fikk disse gavekortene da jeg hadde vært ansatt i firmaet i 40 Ã¥r i fjor. Noe har jeg brukt pÃ¥ møbler, og det hadde jeg ogsÃ¥ tenkt med de siste lappene ogsÃ¥. Problemet er bare at jeg ikke finner det jeg ser etter…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg