Hekler på oppdrag

Høsten er jo tiden for sofakroken, te/kaffe, strikketøy eller hekling, og det er sistnevnte som ligger mitt hjerte varmest. For tiden holder jeg nemlig på med å hekle en stor rund juleduk for bestisen. Hun betaler for materialene og jeg gjør jobben. Jeg laget en tilsvarende duk som gave i fjor i rosa, og den var tydeligvis veldig populær. For den ha ligget på helt siden hun fikk den, kun tatt av for å vaskes når det er behov for det.

Jeg har kommet godt i gang med duken, og er vel ferdig med over halve mønsteret. Det er nå hver omgang tar lang tid, ettersom duken begynner å få litt størrelse. Det skrevne mønsteret har jeg rotet bort for flere år siden, så jeg sitter med en annen duk jeg laget til meg selv å hekler etter den. Akkurat det er ikke like enkelt, for det er så smått å pirkete at det er vanskelig å telle seg fram. Av den grunn har jeg måtte justere litt her og litt der for å få mønsteret til å gå opp. Det er ikke så lett å oppdage, hvis du ikke sitter å studerer rad for rad……!!

Licensed from: Saekita pixabay.com

Jeg legger ikke ut noe bilde av hvor langt jeg har kommet med duken nå…. Det kommer når den er ferdig, om ikke så veldig lenge ser det ut til.

#håndarbeide #hekle #duk #juleduk #jul #oppdrag #blogg

10 kommentarer
    1. Mange år siden jeg har hekla noe, annet enn ei rad eller to som avslutning på noe som er strikket! Gleder meg til å se den ferdig, skal den være stor?

    2. solliv: Ja jeg hadde vel noen innlegg om den rosa, da jeg holdt på med den i fjor. Husker jeg var veldig stolt da jeg fikk den til, ettersom jeg nesten alltid hekler frem og tilbake, aldri rundt ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg