Fargebøkene og alle tusjene mine 😮

Etter at jeg skrev om at jeg hadde hatt en kreativ ettermiddag og kveld på lørdagen, hvor jeg og bestisen satt å fargela, fikk jeg spørsmål om jeg kunne vise frem fargebøkene og tusjene jeg bruker. Du kan lese innlegget HER.

Noen av bildene ble utydelige, men jeg orket ikke å ta nye bilder. Det er ingen problemer med å se hva som er på dem, så da får de være som de er tenker jeg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har flest bøker av Johanna Basford, og er veldig glad i hennes tegninger. Millie Marotta har også fine tegninger, men de er veldig detaljerte så det er mye jobb med hver og en av dem. Jeg har bare to bøker av henne, og på lørdag begynte jeg å fargelegge i hennes Eventyrlig regnskog.

De fleste av bøkene er kjøpt i bokhandelen, men jeg har også bestilt en og annen på nettet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Disse 5 tegningen over er fra Johanna Basford’s bøker, og jeg har brukt både fargeblyanter og tusj på dem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne tegningen er av Millie Marotta, og det var den jeg begynte på nå på lørdagen. Jeg er ikke så veldig fornøyd med hvordan jeg har satt sammen fargene, men sånn blir det innimellom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har ganske mange tusjer fra forskjellige merker. De aller fleste har jeg kjøpt over disk, enten i en bokhandel eller hos Staples. Kun en av dem er bestilt på nettet…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Esken fra Faber-Castell er bestilt på nettet. Man får disse i butikken også, men ikke så stor eske som dette. De man får tak over disk er bare basis-farger. Dessverre så begynner de nå å bli dårlig, så jeg må enten bytte ut de som ikke virker eller kjøpe en ny boks. De er veldig dyre, så jeg misstenker at det vil være billigere å kjøpe en ny boks.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg hadde flere tusjer tidligere, men dem kastet jeg for når jeg fargela gikk de tvers igjennom arket. Det gikk ikke, ettersom disse bøkene har trykte tegninger på begge sider av arket. Akkurat det skal man passe på hvis man har lyst til å fargelegge…., hvilken type tusjer man kjøper. Ikke alle egner seg til dette her.

#fargelegging #farger #fargebøker #tusj #kreativ #blogg

22 kommentarer
    1. Så mye fint! ja jeg vet de er dyre de tusjene…kjøpte til svigermor en jul..da hun ønsket seg det….Så..de må jo være bra da….når de koster så mye…kos deg med hobbyene…

    2. Du verden så flinke dere er. Så mange tusjer, en kjær hobby for dere dette. Du startet kanskje med dette når du liten jente?

    3. Så fine ting og bøkene så detaljerte ut. Masse tusjer. Har bare en bok jeg og noen farger. Fikk det gratis fra Norske serier. Fikk lyst til å kjøpe en av de bøkene du viser her og en boks med tusjer. Fint var det. Bruker du de tegningene til noe etterpå når det er fargelagt?

    4. #bikerpus: Ja her kan man virkelig utfolde seg… Jeg er ikke så flink å blande farger, som mange andre er. Det er ikke det som er viktig, men heller at jeg koser meg med fargeleggingen ;o))

    5. Anne: Bare hyggelig ;o)) Jeg ble hektet på fargelegging for 3 – 4 år siden, og storkoser meg virkelig når jeg setter meg ned. Kos å sitte alene, men enda mer hyggelig når man er to ;o))

    6. Toril sin hverdag med musikken: Du også ;o)) Fargelegging er jo så koselig å drive med, uansett på hvilket nivå man er. Ser jo mange som viser frem de rene kunstverkene, men det er ikke så viktig for meg ;o))

      Ha en fortsatt fin mandag ;o)) Klem.

    7. Toini: Tusen takk ;o)) Man behøver ikke alltid å bruke de dyreste tusjene, men de er ofte av bedre kvalitet. Det blir ikke alltid så mye fargelegging i ukedagene, kun lørdagene, men når jeg er ferdig med juledukprosjektet kan det nok hende at det endrer seg ;o))

    8. Helge: Tusen takk ;o)) Jeg har alltid vært glad i å tegne og fargelegge, men nå blir det ikke så mye tegning lenger. Har veldig stor glede av fargeleggingen ;o))

    9. solliv: Tusen takk ;o)) Nei jeg bruker ikke tegningene etterpå, men jeg tar gjerne fram bøkene og blar igjennom dem. Syntes det er gøy å se på det jeg har lagt ned så mye jobb på ;o))

    10. Jeg får så lyst til å gjøre det samme!, men har enda ikke tatt meg tid… Men vet det har en beroligende effekt på sinnet, så skal ha det i minne… Takk for du deler

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg