Håpløse muffinsformer…

For en stund siden var jeg innom en “billigbutikk” og da kjøpte jeg med meg noen muffinsformer. De har blitt liggende i skapet siden den gang, dels for at jeg brukt silikonformer og så har jeg heller ikke bakt så mye.

I sta ble jeg veldig fysen på noe, men det var ikke noe spennende i skapet foruten en Toro pose med muffins blanding. Ettersom jeg ikke hadde brukt formene før, tenkte jeg at det var på tide å gjøre det. For en skuffelse de var….  Hvorfor, jo de var nemlig så tynne at uansett hvor lite jeg hadde i dem, brettet de seg utover så røren holdt på å renne utover brettet. Vel i to av dem gjorde det faktisk det også… Enden på visen ble at jeg måtte bruke 3 former for at røren skulle holde seg i ro.

Når jeg til slutt fikk kontroll på formene, og fikk dem inn i ovnen gikk det veldig greit. Muffinsene hevet seg fint, og jeg har akkurat prøvesmakt et par stykker, mmm godt. Puttet noen sjokoladepletter opp i hver og en av dem, men de forsvant i bunnen. Jeg har aldri brukt varmluft på muffins eller gjærbakst, men gjorde det nå og syntes resultatet ble veldig bra ;o))

Har du hatt problemer med muffinsformer på denne måten?


#bake #muffins #muffinsformer #former #irriterende #blogg

22 kommentarer
    1. Jeg hater sånne tynne muffoinsformer- bortkastet penger å måtte bruke mange på en liksom 😛 Men, de så i alle fall veldig gode ut da, disse muffinsene 😀

    2. Muffinsene ser kjempegode ut. Noen muffinsformer er håpløse, og umulige å bruke når man skal fylle opp i røre.
      Jeg har nok opplevd dette ja. Begynner å bli en stund siden jeg laget muffins nå, men jeg har brukt muffinsformer til andre ting.
      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    3. Ja, jeg har opplevd det flere ganger før, men nå bruker jeg muffinsbrett som jeg setter papirformene oppi. Dermed er problemet løst. :o)

    4. Det hørtes jo ikke bra ut nei..da blir de jo dyre! Om man må bruke tre stykker! men alt lages så tynt og enkelt om dagen….så forundrer meg ikke…Ser gode ut da….nammmm

    5. Veronica Rona Thomassen: Jeg har jo sånne metallformer jeg også, men jeg tenkte rett og slett ikke på å bruke dem. Jeg har kastet de tynne dårlige formene allerede, så de blir ikke brukt mer. Det var ikke noe galt med muffinsene, de smakte veldig godt ;o))

    6. Elevele: Kommer aldri til å kjøpe de dårlige formene igjen… Jeg har jo metallformer også, så dette kunne jo ha vært unngått, hihi. Muffinsene var veldige gode, og det er noen igjen til kaffen i dag ;o))

    7. annebe: Ja dette var et dårlig kjøp, og et bevis på at det ikke alltid lønner seg å kjøpe billig. Muffinsen smakte veldig godt de, og det er noen igjen til i dag også ;o))

    8. Toril sin hverdag med musikken: Det er greit å spare penger, men ikke på alt ser det ut til. Neste gang skal jeg gå for noen stivere former, eller bruke metallformene min (for jeg har jo det også) Muffinsen smakte uansett veldig godt ;o))

    9. Toini: Nei det blir definitivt ikke penger spart på den måten. Kastet alle sammen i søpla, og jeg hadde kjøpt 3 forpakninger i forskjellige farger. Surt!! Smaken på muffinsen derimot var det ikke noe å utsette på ;o))

    10. fruensvilje.blogg .no: Muffinsene smakte veldig godt de, så jeg har ikke noe å klage på der. De formene jeg kjøpt tidligere har ikke vært sånne, men så kostet de jo også litt mere da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg