UllevĂ„l Universitetssykehus i dag…

I dag mÄtte jeg opp tidlig ettersom jeg hadde time pÄ UllevÄl Universitetssykehus, for undersÞkelse av skuldre, nakke og kroppen generelt. Jeg sov dÄrlig i natt, akkurat som jeg alltid gjÞr nÄr jeg skal pÄ noe sÄnt. NÄr jeg ikke vet eller har kontroll pÄ hva som skjer eller skal skje, da surrer tankene i hode mitt Ä jeg klarer ikke Ä slappe av.

Det er ikke sÄ veldig lang vei fra meg til UllevÄl, men det har lett for Ä vÊre mye kÞ sÄ jeg tenkte at det ville holde Ä dra 1 time i forveien. Skulle nok ha dratt 15 minutter tidligere, for jeg holdt pÄ Ä komme for sent pga trafikken og for at det var nesten umulig Ä finne en parkeringsplass i nÊrheten av den avdelingen jeg skulle til. Endt opp med Ä mÄtte kjÞre tilbake mot utkjÞringen, for sÄ Ä parkere i parkeringshuset. Da jeg gikk derfor hadde jeg 8 minutter pÄ meg, og jeg rakk det med et nÞdskrik.

Legen jeg var hos, var en veldig hyggelig mann som tok seg god tid til Ä spÞrre mange spÞrsmÄl og til Ä undersÞke meg. Han klemte og trykket pÄ mange forskjellige punkter pÄ kroppen, og samme hvor han klemte var det ekstremt vondt. Jeg bÄde ynket og ropte ut nÄr det ble for ille. Jeg mÄtte ogsÄ bevege armene i alle de retningene som er problematisk for meg.

Leddene mine sin status kan man se pÄ rÞntgen og MR bildene, sÄ der var det ikke sÄ mye Ä si. Legen konkluderte med at jeg hadde kroniske muskelsmerter, som han vel egentlig ikke hadde noen forklaring pÄ hvorfor var der. Det er ingen mirakelkur for det, men han mente at jeg gjorde riktig med Ä trene og holde meg aktiv. Mange ganger er det ulidelig slitsomt Ä trene, men jeg vet jo at det gjÞr godt etterpÄ. Det er jo en liten gulerot i et snÞre det ;o))

Disse muskelplagene som til stadighet gjÞr at jeg fÄr betennelser, er vel av den arten som de egentlig ikke vel hva kommer av. Jeg regner med at jeg fÄr mer info nÄr jeg kommer til legen min i slutten av mÄneden, for da har han vel fÄtt uttalelsen fra dagens undersÞkelse.

Disse muskelplagene min er av en sÄnn art at jeg ikke tÄler massasje, da blir jeg rett Ä slett dÄrlig. Det var nettopp det som skjedde etter at jeg kom hjem i dag ogsÄ. Kroppen var helt i ulage, jeg hadde smerter og jeg var ulidelig sliten. SÄ sliten at jeg bare mÄtte pakke meg inn i et pledd Ä legge meg bakover for Ä slappe av. Det tok litt tid innen kroppen roet seg, men nÄr den gjorde det sovnet jeg Ä var borte i ca 3 timer. Er fortsatt ikke helt i slaget, men jeg fÞler meg i alle fall litt bedre.

#syk #vondt #helse #kronisk #muskelplager #muskelsmerter #betennelse #skulder #nakke #ullevÄlsykehus #undersÞkelse #blogg

16 kommentarer
    1. Ja sĂ„nn er jeg ogsĂ„..sover dĂ„rlig nĂ„r jeg skal noe…OG bruker masse unĂždig energi…Ja kronisk muskelsmerte er vel det jeg har ogsĂ„…Som stĂ„r pĂ„ mange av diagnosene…Jeg tĂ„ler heller ikke massasje…og jeg tĂ„ler dĂ„rlig mye trening…men lett trening og uttĂžyning er tingen for meg…HĂ„per du fĂ„r mer forklaring, men er nok en sĂ„nn “dus” diagnose det ogsĂ„….ikke lett Ă„ hanskes med disse smertene…Ønsker deg lykke til!

    2. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk ;o)) Det er jo slik jeg tenker ogsĂ„. Vet man hva som feiler enn, er det lettere Ă„ forklare for andre hvorfor man er som man er… Å at man ikke alltid orker Ă„ vĂŠre med pĂ„ forskjellige ting.

    3. Danian. Gutteblogger: Nei akkurat nĂ„ er det litt slitsomt Ă„ vĂŠre meg, men jeg kommer meg nok… Jeg trener sammen med en manuell terapeut, som har satt sammen et treningsopplegg tilpasset meg. Ja trening eller bare Ă„ oppholde seg i oppvarmet varm gjĂžr godt pĂ„ stive og sĂ„re muskler ;o))

    4. frodith: Jeg skulle egentlig vÊrt der i fjor, men legen min fikk aldri ut fingeren Ä sendt inn en henvisning. Jeg er veldig spent pÄ hva han jeg var hos skriver til fastlegen min, men det fÄr jeg fÞrst greie pÄ om litt over en uke ;o))

    5. Toini: Tusen takk ;o)) Jeg er redd du har rett angÄende diagnosen, en sÄnn type som hjertlig tilstede Ä lager kvalm men som ikke syntes pÄ bilder eller prÞver. Jeg mÄ vel bare prÞve Ä gjÞre det beste av situasjonen, holde meg i gang med trening og turer ;o))

    6. Veronica Rona Thomassen: Tankene roet seg omtrent med det samme jeg var ute i fri luft igjen. Jeg trodde at jeg skulle vĂŠre i bedre form i dag, men niks det tar nok litt lenger tid… Fredagen blir brukt til Ă„ slappe av litt.

    7. Helge: Tusen takk ;o)) Dette kommer nok aldri til Ä gÄ over, men noen dager er heldigvis bedre enn andre ;o)) Jeg spent pÄ hva legen kommer til Ä skrive til min fastlege.

      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg