Storkoste meg med Operafantomet

Som jeg fortalte på lørdagen, så skulle jeg i Folketeateret for å se The Phantom of the Opera. Det er sjelden jeg gleder meg så voldsomt til noe som jeg gjorde da. Jeg var jo også veldig spent på hvordan oppsetningen ville være, med hensyn til kulisser osv for scenen er jo ikke akkurat så stor på Folketeateret.

Anne og kusinen Brit kom til meg ca 1,5 time innen forestillingen begynte å så kjørte jeg oss ned til byen. Det fristet ikke meg å ta banen når vi skulle hjem igjen på kvelden. De andre syntes nok også at det var ganske greit. Vi hadde avtalt med Terje å møte han utenfor. Som jeg nevnte på lørdag så var det egentlig niesen til Anne, Kine som skulle være med oss. Så ble det jo sånn at hun ble gravid, og på tirsdagen kom to velskapte flotte eneggede tvillinggutter. Det sa seg selv at at hun ikke kunne være med.

Vi satt på Øvre Orkester, nesten bakerst, og derfra så vi godt ned til scenen. Ut i fra det jeg kunne se så var det ikke et ledig sete i hele salen. Det var litt i varmeste laget der vi satt, men det gikk greit å så fikk vi jo luftet oss godt i pausen ;o))

Forestillingen var helt magisk, og jeg satt helt stille å sugde til meg alt som skjedde på scenen. De hadde løst kuliss-skiftene på en utrolig flott måte, ved at de sirkulerte rundt å kunne brukes i flere forskjellige scener. Alle skuespillerne/sangerne hadde så flotte og kraftige stemmer. Espen Grjotheim er jo i en klasse for seg selv, og jeg ble helt satt ut av kraften i stemmen hans. Helt rått var det. I rollen som Christine Daaé blir det byttet på mellom Mira Ormala og Astrid Giske, og på lørdagen var det sistnevnte som sto på scenen. For en stemme hun hadde, så klar og nesten magisk ;o))

Hadde jeg fått sjansen så skulle jeg gjerne ha gått å sett den igjen jeg, bare for å ha sagt det ;o))

Jeg har ingenting negativt å si om selve forestillingen, MEN… På raden foran oss satt det et par, og de satt å pratet med jevne mellomrom under hele forestillingen. Eller så satt hun å sjekket noe på mobilen så det lyste opp. Terje forsøkte å hysje på dem, til ingen nytte. Jeg ble så irritert, for hva er poenget med å gå på en slik forestilling hvis du bare skal sitte å prate. Da kan man heller leie filmen, for det er laget film av Operafantomet, å se den hjemme. Så kan man skravle så mye man vil.

Litt sure oppstøt på slutten her, men jeg vil ikke påstå at det ødela opplevelsen for meg. Jeg bruker jo alltid propper i ørene pga av hørselsskade, så stemmene deres ble betraktelig dempet. Var nok verre for andre….

Hvis du lurer på om du skal prøve å skaffe billetter, har jeg bare en ting å si:GJØR DET, du kommer ikke til å angre ;o))


#musical #musikkspill #folketeateret #thephantomoftheopera #operafantomet #musikk #skuespill #opplevelse #kultur #blogg

14 kommentarer
    1. En fin reklame for dem. Kunne godt ha tenkt meg Ã¥ oppleve det. Jeg synes forøvrig det er godt du tar med det med de irriterende personene som satt foran deg…

    2. Gratulerer il Kine med to herlige gutter. Prating og mobilbruk under en forestilling er ikke bra. Unødvendig og uhøflig. Men bra at du hadde en fin kveld. Tror jeg har opplevd noen av de navnene du nevner live på en operakonsert engang i Oslo. En slik kveld lever man lenge på og man vil gjerne oppleve det senere.

    3. SÃ¥ bra den var som forventet! og en uting det der med prating under forestillinger…OG det Ã¥ se pÃ¥ mobilen..for ja..den lyser opp og blikket vÃ¥rt blir dratt mot lyset….

    4. maiken: De fortjener virkelig skryt for den flotte forestillingen, noe jeg også gjorde på Instagram også. Da fikk jeg tilbakemelding fra en av skuespillerne og musikalsk leder. Gjør de noe bra er det viktig å si det.

      Huff disse skravlebøttene på raden foran var irriterende, og de burde helt klart ha holdt seg hjemme.

    5. Helge: Ja det er unødvendig og uhøflig å forstyrre andre på den måten. Nevnte det på facebook også, og da var et par som fortalte at de hadde vært utsatt for det samme. De hadde tatt opp med de det gjaldt i pausen, ikke populært med veldig nødvendig.

      Hvis jeg hadde hatt mulighet, ville jeg gjerne ha gått en gang til for dette var så bra ;o))

    6. Toini: Den var bedre enn for ventet, sÃ¥ jeg er sÃ¥ fornøyd ;o)) Rett og slett uhøflig er det Ã¥ kjatre og prate sÃ¥nn og se pÃ¥ mobilen, ovenfor de pÃ¥ scenen og oss andre som sitter rundt. Burde selvsagt ha sagt noe til dem i pausen, men du vet…..

    7. Siv Svanem: Jeg har ventet i så mange år på å se forestillingen, og er så glad at den levde opp til forventningene. Ja disse pratekoppene burde ha blitt hjemme.

    8. Så artig 😀 Vi skal til Oslo i månedsskiftet og skal på Phantom. Bestilte jo billetter med det samme de ble lagt ut. 😀 Håper ikke det paret kommer når vi er der 😀

    9. Tina, alenemamma til tre som 2: Det har vært en drøm i mange år å se akkurat denne musicalen, så det måtte bare bli bra og det ble det. Kan varmt anbefales ;o))

    10. karidansen: Bare hyggelig ;o)) Jeg følger Folketeateret på Facebook, og i går la de ut en melding om det var fortsatt ledige billetter ;o))

      Jeg har ikke fått oppdatert meg på alle bloggene jeg følger den siste tiden, så jeg fått med meg alt nytt. Heller ikke at du har flyttet til Oslo. Er det permanent, eller er det bare for en kortere tid?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg