Bare for en liten stund

Jeg våkner i det en voldsom hostekule holder på å kvele meg, og kjenner at magemusklene strammer seg å verker som om jeg skulle ha utført harde treningsøkter. Etterhvert får jeg kontroll over hosten, men da tar nesen over å begynner å renne som en lekk hageslange. Jeg rekker akkurat å hente fram et papirlommetørkle å stopper strømmen av…., ja du vet!! Jeg blåser så jeg får dotter i ørene, og en ny hostekule bygger seg opp….

For en herlig måte å starte dagen på!!!

Jeg nærmest sleper meg ut av sengen, rasker sammen litt rent tøy å sleper meg videre mot badet…. Det å komme seg inn i dusjen krever en enorm viljestyrke, og med de siste kreftene klarer jeg å komme meg inn å få skrudd på vannet. Der blir jeg stående en liten stund mens det varme vannet skyller vekk litt av forkjølelsen. Etter å ha fått igjen kontrollen over kroppen jobber jeg meg igjennom morgenstellet….

Nesen er helt tett, men allikevel kjenner jeg en svak duft av dusjsåpen, og etterhvert som det varme vannet skyller vekk såpen tar den også med seg litt av forkjølelsen. Den gjør jo egentlig ikke det, for feberen, den tette nesen og hosten er der fortsatt, men det føles sånn for en liten stund i alle fall.

Jeg nyter den gode følelsen så lenge den varer ;o))

#helse #velvære #forkjølet #dusj #blogg

8 kommentarer
    1. frodith: Jeg er heldigvis på bedringens vei, og kjenner at feberen er mye lavere i kveld enn det var de to påfølgende dagene. I morgen skal jeg en tur på jobb, så jeg håper en god natt søvn gjør at jeg er enda bedre da ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg