Gravde fram husmor-genet fra mørket

I dag har jeg faktisk lekt husmor, noe jeg ikke gjør så ofte, og bakte en ladning med boller på formiddagen. Jeg hadde bare et par igjen fra forrige gang jeg bakte, og tom for boller kan jeg ikke være altså…

Deigen ble veldig fin og slapp bollen uten at jeg trengte å bruke alt melet. Det blir alltid best resultat når jeg bruker mindre mel enn det som er angitt i oppskriften.

Jeg lot deigen heve i bollen i en times tid, og da sa den klart i fra at det var på tide elte bollene. Den hang utover bollen, så det var jammen godt at jeg hadde festet plasten godt.

Jeg lagde emnene litt store denne gangen, så det ble bare 22 stykker. Vanligvis pleier jeg ikke å lage de så store, men pytt det gjør ingenting.

Smakte akkurat på et par, og de var supergode. Ettersom det er så fint vær i dag, satte jeg meg ut på balkongen i sola og koste meg bollene og en kopp kaffe ;o))

#bake #boller #mat #husmor #yummi #godt #blogg

20 kommentarer

Siste innlegg