Var hos legen i dag

Tiden går så fort, og i dag var det altså på tide med et nytt legebesøk. Jeg går jo siden midten av september 80% sykemeldt, på grunn av nakken og skuldrene. Formen er desverre ikke der jeg skulle ha ønsket at den var, ettersom jeg hele tiden har vondt i nakken og skuldrene i tillegg til andre vondter her og der. Derfor sykemeldte legen meg fortsatt 80% ut november, og så blir det ny vurdering i slutten av måneden.

Licensed from: Bru-nO pixabay.com

Jeg var veldig spent på om legen min hadde fått uttalelsen fra spesialisten på Ullevål, hvor jeg var i forrige uke. Det hadde han, og jeg fikk en utskrift av det han skrev. Spesialisten konkluderte med at jeg har kronisk muskelsmertesyndrom, som iflg min lege er det samme som fibromyalgi. Det forklarer hvorfor kroppen min er som den er, og hvorfor ingen behandling har fungert og gjort at jeg har blitt bedre. Hadde jeg vist det for flere år siden, ville jeg ha spart mange penger….. Det eneste som fungerer til en viss grad er trening og at jeg holder meg aktiv.

#helse #sykemelding #smerter #skulder #nakke #muskelsmerter #fibromyalgi #blogg

10 kommentarer
    1. Bra med et legebesøk når du ha slike smerter. Kjipt at du ble sykemeldt enda noen uker. Håper du blir bedre med trening. Så kom snø og glatte veier. Mange uhell i natt hørte jeg på radio. Sommerdekk nå er lite lurt så håper du har bytte for lenge siden.

    2. Helge: Jeg skiftet til vinterdekk for en uke siden, så jeg kan trygt dra ut å kjøre. Ellers hadde nok bilen måtte stå. Sånn som formen er nå, går det nok dårlig å jobbe mer enn det jeg gjør. Håper jeg kan øke prosenten neste måned.

    3. Ja det var jo det jeg tenkte…du har mye likhetstrekk med meg…men fibro er jo noe som kommer snikende ogsĂĄ da…etter ĂĄ ha gĂĄtt med smerter ol over lang tid…sĂĄ det er ikke sikkert du har hatt akkurat det i alle ĂĄr…men at du har utviklet dette….Greit ĂĄ vite hva man kan og ikke..men fortsatt har du nok mye prøving igjen…for kroppen med fibro er ganske forskjellig og forandrer seg stadig…Men godt du fortsatt er sykemeldt 80 ogsĂĄ kan du prøve deg frem….lykke til!

    4. Mona Iren: Nei, det er ikke en diagnose man ønsker å få, men når man nå har fått den så er det lettere å forklare andre hvorfor jeg ikke orker ting. Spesielt i jobbsammenheng ;o))

    5. fruensvilje.blogg .no: Ja det er jo pĂĄ godt og ondt det der…. Litt lettere for meg ĂĄ forklare for andre hvorfor jeg ikke alltid orker ting, og hvorfor behandling er noen mirakelkur for meg. Snakket med legen i gĂĄr, og det er nĂĄ viktig at jeg lager litt gode rutiner for hverdagen. Nok søvn, spise riktig mat, lære meg til ĂĄ ta pauser og kanskje like viktig holde meg aktiv.

    6. Toini: Tusen takk ;o)) Du har nok rett i det at det har kommet snikende. Jeg har hatt smerter i mindre og større grad, siden jeg var tidlig i 20-ĂĄrene. SĂĄ er det jo sĂĄnn at jeg har jobbet ĂĄ slitt allikevel, kommet hjem ĂĄ forsøkt ĂĄ “sove” av meg plagene. Fibro er ikke lik for noen, noen har det veldig ille, mens andre igjen noe mer hĂĄndterbart.

      Legen sa at jeg må bli flinkere til å komme meg i seng om kvelden, sånn at jeg får nok søvn. Samt at jeg også blir flinkere til å spise riktig og nok, for det er noe som også påvirker kroppen. Ta pauser når jeg holder på med noe, og ikke presse meg til det ikke går lenger. I tillegg fortsette å trene og holde meg aktiv. Sette seg ned å syntes synd på seg selv kommer man ingen vei med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg