Da la snøen seg

Et par ganger nå har vi hatt snøvær her på Østlandet, men det har ikke blitt til noe særlig før snøfallet som kom i natt. Jeg så at det begynte å lave ned ganske bra innen jeg gikk å la meg, og da jeg sto opp i dag var det helt hvitt ute. Hvor mange cm som har kommet vet jeg ikke, men noen er det… Vaktmesteren har allerede vært ute å måket et par ganger, så det er farbart ut av gården.

Det er 1 varmegrad, så det spørs vel om hvor lenge dette blir liggende. Nede i gata er det bart, så kjøreforholdene her oppe hos meg er ikke så ille. Det er nok de stedene det er mye verre enn her.

Det snør ikke lenger nå, og jeg hører at det har begynt å dryppe på vannbrettet så det har allerede begynt å smelte.

Da det snødde som verst til morgenen i dag, satt kattene i hvert sitt vindu å så på snøfillene som lavet ned. Jeg angrer på at jeg ikke fant fram mobilen eller kamera, for de forsøkte å jakte på snøfnuggene fra innsiden av ruten. Opp på to ben å strakte seg etter dem, og fikk et litt betuttet uttrykk i ansiktet når det ikke gikk ;o))

Har det kommet snø hos deg?

#snø #snafall #vinter #katter #humor #blogg

12 kommentarer
    1. he he ,det høres ut som tintin når han står på to bein og vil ha kontakt med hundene på tv :=) dyr kan være morsomme dei.
      Snøen gjør det lyst og vakkert,men snø som er vått og som kommer og går er alt annet enn hyggelig,og den kan godt vente til vi nermer os jul synes no eg da :=) snø har vi ikke fått,frost ja ,men i går blåste det meste bort og nå er det bare 0,9- ute og da legger ikke frosten seg like mye

    2. fruensvilje.blogg .no: Ja de var ordentlig morsomme der de holdt på ;o)) Hvis jeg hadde fått bestemme, hihi, så ville det ikke ha kommet snø før 1. desember ;o))

    3. Victoria Larsen: Her i Oslo har det begynt å blåse, og det drypper heftig fra taket. Kommer nok ikke til å være mye igjen når kvelden kommer, tenker jeg.

    4. Ja vi vÃ¥knet til masse snø her i dag ogsÃ¥…men nÃ¥ synker det sakte men sikkert….Men det var tungt og vÃ¥tt og gÃ¥ tur…Glatt var det ogsÃ¥…Men sÃ¥nn blir det fremover nÃ¥…Gøy Ã¥ se pÃ¥ dyr som leker seg med snøen…hihih

    5. Toini: Jeg tror ikke denne snøen kommer til å bli liggende lenge, for nå regner det her i Oslo. Gradene er oppe på +2 allerede. Ikke meg i mot akkurat det. Kan gjerne vente med ordentlig vinter til 1. desember ;o))

      Ja du skulle bare ha sett kattene, de holdt på en evighet å de var så morsomme å se på ;o))

    6. Nå regner det som bare det ute så all snøen som kom i dag tidlig er nesten borte nå. Det er meldt mlldvær fremover og det setter mange pris på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg