Endelig var sola tilbake

Ingenting kan løfte humøret på en litt dårlig dag, etter flere dager med tåke og grått vær, som å våkne til sol. Nå ble det ikke å langvarig, men jeg tar det jeg kan få jeg altså ;o))

Formen var rykket opp et par hakk i dag, og det kjentes veldig godt. Er jeg forsatt stiv i nakken, å ja da, men ikke så ille som det har vært tidligere. Jeg sov lenge i dag, og var skikkelig uthvilt da jeg smøg meg ut av senga. Vinja lå inntil magen min å malte høyt, og var ikke så veldig fornøyd da jeg sto opp. Til slutt hoppet hun motvillig ned, og lot meg re opp sengen, hihi!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man merker at vi nå nærmer oss desember med raske skritt, for i dag var vaktmesteren våres ute å satte ned sylindrene som juletrærne skal stå i om noen uker. Til min store glede får vi igjen et på baksiden av blokken, der det sto i mange år. Til jul i fjor valgte de å sette treet på enden av blokken, noe jeg syntes var litt trist. Dette året kan jeg igjen sitte ved kjøkkenbordet med kaffekoppen å se på juletreet som lyser i mørket ;o))

Jeg er veldig glad i jula, og elsker å pynte tidlig sånn at leiligheten ser ut som en ordentlig julehus. Det er fortsatt litt tidlig å tenke på det enda, selv om jeg kjenner at det kribler i kroppen etter å hente eskene å ta ta ut en og en ting <3

Nå står støvsugeren klar og venter på meg, noe som jeg vet at Vinja ikke setter pris på… 

#hverdag #vær #sol #tåke #grått #jul #juletre #pynte #blogg

16 kommentarer
    1. Supert vær her også, lettere skya nå men for en varme!
      Åh så kos med julepynt, nærmer seg virkelig tida nå, jeg bare klør i fingrene til å drasse ned jula fra loftet og spre den utover huset 🙂

    2. Mildt og fint, men grått, så da er det herlig når sola titter fram. Gleder meg til litt snø på bakken og desember med alle julelysene. Koselig tid vi går inn i. :o)

    3. GrÃ¥tt og litt halvblaut her. Like greit, sÃ¥ kan jeg utsette den vinduspussen enda en stund til. 😉 Liker ogsÃ¥ jula, men synes den kommer tidligere og tidligere for hvert Ã¥r. Her i byen er julegatene ferdig pyntet! Handelsstanden bruker høytiden for alt den er verdt – og vel sÃ¥ det. Da gÃ¥r det litt ut over kosen synes jeg.

    4. Veronica Rona Thomassen: Nå har sola gått å gjemt seg for i dag, men det var koselig å se henne litt ;o)) Jeg gleder meg virkelig til å begynne å pynte, det er alltid like koselig ;o))

    5. Hanne Beate: Jeg er ikke så veldig glad i snø og kulde, men når desember kommer vil jeg gjerne ha den. Første desember, julegranstenning, og lett snø som daler ned, det er stemning det ;o))

    6. Marit: NÃ¥ har det blitt grÃ¥tt og bløtt her ogsÃ¥… Hadde ingen planer om Ã¥ pusse vinduer i dag, men hÃ¥per jeg fÃ¥r gjort det før jul hvis det varme været fortsetter.

      Handelsstanden vet Ã¥ utnytte jula sÃ¥ det holder, det sikkert og vist. Julemarsipan og julebrus kom inn hos Meny i begynnelsen av oktober. Hagesenterne begynte Ã¥ dra fram nisser og juletær for 14 dager siden. Jeg har bare lukket øynene, latet som jeg ikke sÃ¥ det… Det er alt for tidlig.

    7. Mest tåke her i dag men bra så lenge det ikke kommer snø.Nå er det middag her, seinere i kveld skal jeg ut en tur. Ha en fin kveld.

    8. Toril sin hverdag med musikken: Det var fint vær på formiddagen her i Oslo, men så ble det tåkete og grått igjen igjen. Burde jo ikke klage, for vi har jo en relativt grei temperatur til november å være ;o))

      Ha en fortsatt fin onsdag.

    9. Tja…kan ikke si jeg har sett sÃ¥ mye sol i dag…men har vært lyst i hvertfall…ikke regn og ikke kaldt…Godt du er ved godt mot..og fortsatt god bedring med nakken!

    10. sola gir energi og en blir gladere sånn er det :=)jeg har også lyst å ha opp julebelysningen,iallefall ute for der er det så utrolig mørkt nå,liker stemningen lysene gir ,trenger ikke så mye mere enn det nei

    11. Toini: Sola var nok bare på en gjestevisitt i går, for utpå formiddagen ble det ganske grått og trist her i Oslo også. Denne hærsjens nakken må jeg bare leve med, og tar med meg de gode dagene å lever en stund på dem ;o))

    12. fruensvilje.blogg .no: Man føler seg helt klart bedre når sola skinner og været er fint ;o)) Jeg skal ned i kjelleren i helgen for å få hente opp belysningen til balkongen, ikke for å henge den opp men for å sjekke at den faktisk virker ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg