Den store ryddedagen

Nede i kjelleren har jeg to boder, og jeg har sagt i lang tid at NÅ må jeg snart se å få ryddet og kastet ting jeg ikke har bruk for. Den ene boden, som i utgangspunktet er en vedbod har vært så full at jeg ikke kunne ta et skritt inn en gang. Den andre som egentlig er en matbod, ikke fult så ille men nok allikevel.

Jeg spurte Bestisen om hun kunne komme og hjelpe meg, for det var en alt for stor jobb for meg å klare alene. Hun sa ja til det, og i går formiddag stilte hun klar til å jobbe. Ingen av oss var egentlig å storform, men vi gikk nå i gang med stor iver allikevel. Vi tok den verste boden først for da ville ikke den neste virke så ille, og med hard hånd ble ting delt i 3 hauger. Det jeg skulle spare på, det som skulle til Fretex og det som skulle kjøres bort på fyllinga. Når vi var ferdig med begge bodene, så var haugene til søppel og Fretex større enn den som jeg skulle beholde.

Skal jeg være ærlig er jeg litt stolt av meg selv, for at jeg klarte å gi fra meg så mye!

Alt som skal bort er lempet inn i fellesrommet, men der kan det ikke bli så lenge. Vi skal egentlig ikke oppbevare andre ting enn frysere og sykler i fellesrommene. Håper å få kjørt bort alt sammen i løpet av uken.

Jeg er så takknemlig for at Bestisen kom å hjalp meg, vet ikke hva jeg skulle gjort eller. Mest sannsynlig hadde jeg aldri kommet i gang med ryddingen, i alle fall dette året.

#rydde #kaste #fretex #spare #søppel #hjelp #vennehjelp #blogg

22 kommentarer
    1. Så flinke dere har vært! Det er ikke så enkelt å vite hva man skal kaste og hva man skal beholde. Noe har nostalgisk verdi, og noe tenker man at man kan få bruk for seinere.

    2. Det er mye rot i min bod også men av og til så må jeg rydde. Men det er sikkert mange ting som jeg burde ha kasta. Men det er rart med ting som er kjekt å ha.

    3. SÃ¥ deilig Ã¥ fÃ¥ gjort! og jeg tror det er lurt Ã¥ være to…da er det lettere og fÃ¥ kastet litt…ha en som er litt streng og ser ting pÃ¥ en annen mÃ¥te…Jeg syns det er sÃ¥ deilig Ã¥ fÃ¥ kastet ting..bare at det Ã¥ fÃ¥ det pÃ¥ dynga er sÃ¥ vanskelig…hihihi.. Flink har du vært!

    4. Hanne Beate: Jeg mÃ¥ si meg enig, vi var flinke ;o)) Det har vært mye minner forbunnet med mange av tingene, men da er det veldig greit Ã¥ ha Bestis der som slÃ¥r igjennom Ã¥ sier, trenger du det, har du brukt det pÃ¥ en stund… NÃ¥ som det er gjort, er det en stor lettelse ;o))

    5. Victoria Larsen: Tusen takk ;o)) Mange av disse tingene har vært mine foreldres, og derfor har det vært vanskelig for meg å ta tak i det. Det var godt å ha bestevenninnen der som stilte spørsmål, om jeg virkelig skulle spare på det og det ;o))

    6. Helge: Du har tydelig vært flinkere enn meg til Ã¥ rydde… Jeg hviste ikke en gang hva som var bakerst i boden min lenger, men Ã¥ sÃ¥ godt det var Ã¥ fÃ¥ gjort det ;o))

    7. Toini: Tusen takk ;o)) Jeg tror ikke at jeg hadde klart å være så effektiv, hvis jeg skulle ha ryddet alene. Da hadde jeg kommet til å stått å sett på hver ting, satt mange av dem tilbake igjen for det ble for vanskelig å kaste eller gi dem bort. Bestis var der å stilte de rette spørsmålene, trenger du den og har du savnet den. Det ble som regel NEI på begge spørsmålene det, hihi!

    8. maiken: Jeg er så takknemlig for hjelpen jeg fikk, eller så hadde nok ikke denne ryddejobben blitt like effektiv som det ble. Du får ha lykke til med din bod når du setter i gang ;o))

    9. Veronica Rona Thomassen: Du sa det, bare det å åpne dørene til bodene er til å bli motløs av, men nå er det gjort og jeg føler en stor lettelse ;o)) Hadde ikke klart det uten hjelp, det må jeg understreke.

    10. solliv: Det føles som en lettelse å få det unna, for det har hengt som en mørk sky over hode mitt så lenge. I morgen forsvinner haugen til Fretex, så får vi se når vi får tatt den som skal til søppel ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg