Arbeidsdag med møte om pensjon, og så blir det foredrag i kveld

 

Heisann!

Ute er det en nydelig høstdag, med blå himmel og et Oslo som bader i sol. Temperaturen da jeg sto opp ved 05:30 tiden i dag var bare +3,5C 🥶

I dag måtte jeg opp tidlig ettersom jeg skulle jobbe nede på kontoret i Oslo hele dagen. Det var veldig tøft å stå opp så tidlig, men jeg kom meg opp og fikk gjort meg ferdig i mens Vinja lå i godstolen i stua og glippet med øynene. Hun syntes nok at det var urimelig at mamsen hennes begynte å styre rundt når det fortsatt var mørkt ute 😉 Å det kan vel kanskje syntes selv også….

Jeg kledde godt på meg da jeg dro i dag med tjukke jakke under boblejakken, som er av det tynne slaget. Det var friskt og jeg kjente at jeg ble fort kald i kindene 😉 Heldigvis så har den kraftige vinden vi hadde i går blåst seg bort, og det var helt vindstille da jeg ruslet bort i garasjen.

Om litt skal jeg en snartur ut og ned på Gunerius, som jeg faktisk ikke har vært innom på nesten 2 år. Mener at det er en Claes Ohlsson butikk der som jeg skal stikke innom. Trenger en popsocket til dekslet jeg har på mobilen. Jeg mente jeg hadde en ekstra liggende, men der tok jeg helt feil.

På slutten av dagen har jeg meldt meg på en møte hvor de skal snakke om Pensjon, noe som er veldig aktuelt for meg nå. Det møtet varer helt til jeg skal hjem for dagen. De hadde hatt et tilsvarende møte i fjor, men da kunne jeg ikke delta.

I kveld skal jeg bli med Bestisen til Vasshjulet på Lørenskog Hus, hvor Tommy Steine skal snakke om Psykisk helse. Han har kalt foredraget “Hvordan gi litt mer f*en…” Jeg var litt usikker på om jeg skulle bli med, men bestemte meg tidligere i dag at jeg ville det allikevel. Det er et interessant og viktig tema som er greit å få med seg.

Skal fortelle litt mer om hvordan det var senere i kveld.

Håper at du får en fantastisk midtiukendag 🥰

 

17 kommentarer
      1. Nå har jeg jo allerede lagt inn søknaden, og mye av det som ble sagt visste jeg. Så var det jo selvsagt noe nytt da, som det var veldig greit å få med 😊 Ja det var veldig friskt på morgenen, men sola kom etterhvert å da bie det ikke så ille allikevel 😉 Klem 🤗

    1. Litt av en overgang for deg. Tror det er viktig at man har noe og gjøre om dagen likevel. Mye frivillig arbeide som man kan gjøre og glede andre på ymse vis. Vær aktiv og tenk helse. Har inntrykk at du har et stort nettverk av venner så i Oslo er det massevis av tilbud. Man rekker ikke over det hele men dette ordner seg. Er et blad som heter “Vi over 60” som jeg fikk tilbud om i posten. Men jeg kasta hele greia. Man kan få de samme tipsene helt gratis via andre kanaler enn og måtte betale dyrt for et blad. Ha en fin kveld.

      1. Ja det blir nok litt merkelig å ikke jobbe, men jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å savne det. Har allerede mange ting jeg kan være med på, så jeg tror ikke hverdagen blir kjedelig. Jeg har også fått tilbud på det bladet, men kastet det jeg også. Ha en fin fredda.

    2. I natt var det kuldegrader, noe det gjerne er når det er klarvær, – ble sol og fint. Nå er jo jeg og junior i Bergen, og over fjellet skyet det til og det har regnet litt her. Håper værmeldingen for imorgen stemmer, for da er det meldt sol.☀️ Lurt å delta på litt møter og lære mer, og psykisk helse er viktig!

    3. Det høres ut som du har brukt dagen til 2 viktige ting. Det er kjekt å vite mer om pensjon og psykisk helse kan man aldri prate nok om.🥰
      Ha en riktig fin kveld!🤗

      1. Pensjon er vanskelig og det er mange fallgruver, så det er greit å være oppdatert. Foredraget led Tommy Steine var fantastisk, og en fin blanding av alvor og humor. Klem 🤗

    4. Greit å sette seg inn i slikt som har med pensjon å gjøre. Skulle ha satt meg inn i hva som kan komme til å skje om jeg må velge slik eller slik. For himla mange år siden hadde jeg julejobb på Gunerius, i et parfymeri. Jeg sto i pakkedisken i perioder og fikk såpass dreisen på det, at nå, 100 år etter, sitter ferdighetene enda :D.

      1. Ja det er greit å oppdatere seg og være forberedt på pensjonstilværelsen. Jeg burde nok ha gjort det tidligere, men… Gikk igjennom Gunerius, og parfymeriet som lå rett ved inngangen fra Storgata var ikke der. Jeg så dem ikke noe annet sted heller, så de har nok flyttet. Pakkekunnskaper kan være gode å ha med seg, noe jeg er elendig på 😉 Ønsker deg en fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg