Balkongliv med senkede skuldre

Bokserie: Familien på Villa Solgry

Heisann og god kveld/natt!

I dag har det vært balkongliv fra tidlig på formiddagen til klokka nærmet seg 21, hvor jeg måtte inn for å medisinere Vinja.

Det har vært dårlig med leselyst ganske lenge, og da tenker jeg på en fysisk bok og ikke lydbok. I dag derimot når jeg satt ute på balkongen, kjente jeg at roen kom over meg og jeg klarte å konsentrere meg til å begynne å lese igjen. Normalt så leser jeg nesten bare kriminalromaner, men i dag ga jeg meg i kast med en romanserie som heter Familien på Villa Solgry. Skrevet av Jeanette Semb. Første bok fikk jeg gratis da jeg abonnerte på Hjemmet, og så syntes jeg den virket spennende så når bok 2 bok for et par uker siden kjøpte jeg den.

En liten digresjon… Jeg har et personlig forhold til navnet Solgry, for mine første 6 uker i dette livet bodde jeg på et barnehjem drevet av Frelsesarmeen i Drøbak som het nettopp det. De driver fortsatt stedet, og nå heter det Frelsesarmeens barne- og familievern, Solgry.

Jeg leste meg igjennom første boka på 2,5 time, og så sluttet den så spennende at jeg måtte bare leste første kapitlet i bok 2. Hihi, og så neste og neste og plutselig hadde jeg lest ut den boka også. Selvsagt sluttet den boka også veldig spennende, men nå må jeg vente helt 02.09. før neste kommer. Akkurat det er veldig irriterende og det er vel derfor jeg som regel styrer unna serier 😉

Jeg har virkelig kost meg og slappet ordentlig av i dag. Ikke noe musikk som forstyrret roen, og det var akkurat ro jeg trengte i dag kjente jeg 😍

 

8 kommentarer
    1. Ikke så mange som leser bøker i våre dager. Man legger liksom merke til det. Så var den siste fredagen i juli kommet, er Olsok i dag. En merkedag det uten at det feires. I dag skal mye skje + at jeg må sope gulvene her og gjøre litt rent. Må få ringt fotpleie av den grunn at høyre lilletå smerter litt. Mulig det blir kun en tåtime men kan ta full service siden jeg er der. Er stille på jobben pga noen har ferie så pausene blir gjerne lengere enn vanlig. Men vi har fokus det vi skal gjøre og hjelper hver andre. Ha en fin dag.

      1. Jeg tror nok at det fortsatt er mange som leser bøker, både de man holder i hånden men også de man lytter til. Vi pleide å feire Olsok da mine foreldre levde, i tillegg til at en god venn av meg hadde bursdag på denne dagen. Ha en fortsatt fin fredda 😊

    2. Da har du tilknytning til navnet – artig på en måte – selv om det ikke handler om stedet du holdt til den første tiden 🙂
      Jeg leser også ute – nyter det 😀

      God fredag til deg 🙂

      1. Jeg tror det var navnet som først fanget interessen, og så viste det seg at bøkene var godt skrevet til å være den sjangeren. Å så er de veldig spennende 🥰 Det ser ut til at det et lettere for meg og konsentrere meg når jeg sitter ute å leser. I dag har jeg derimot lesefri 😉 Håper du har en fin fredda, klem 🤗

    3. Deilig å slappe av ute på balkongen! Vi har en på østsiden av huset, og der sitter jeg nå. Olsok pleide vi å feire med rømmegrøt da jeg vokste opp. 🥰 Ellers var jeg innom Europris idag og kjøpte telys som går på batteri og med timer. Jeg har mange vanlige også, men greit å supplere med noe annet. Kos deg med fredagen! ☀️🤗

      1. Det finnes ikke noe bedre enn å sitte ute på en sommerdag/kveld, og jeg nyter virkelig balkongen min. Jeg bruker bare batteridrevne lys for tiden, dels for at jeg sparer litt penger på det. Også for at da slipper Vinja å svi av værhårene sine 😉

    4. Kjempekoselig å slappe av ute på balkongen da. Det er jo avslappende å lese bøker, og ferien leser jeg mer bøker enn ellers i året. Ikke noe er som å forsvinne inn i en spennende bok.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei riktig god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Du har så rett, og jeg har bokhyllene fulle med bøker som venter på å bli lest. Skal bli interessant p se hvor mange jeg får lest. Ha en fortsett fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg