Dyreliv og strikkekino 🎬

Vinja Lillepuzdatter av Skånevik

God morgen fra Vinja og meg 😊

Ute er det litt disig nå på morgenkvisten med antydning til blå himmel. Det blåser litt, så det virker kaldere enn de +10.9C som temperaturen ligger på for øyeblikket.

Jeg kan nesten ikke fatte det, men jeg klarte altså å få inn nesten 8 timers søvn i natt. Hallo liksom, jeg som har slitt med å klare maks 5,5 time og vært trøtt som en dupp. Det er nesten så jeg må feire det ettersom det er flere år siden jeg har klart det mer enn 4 ganger siden i forrige.

Nøtteliten er allerede på plass ute på fuglemateren, og Vinja sitter oppe på sofa ryggen å kikker ut. Hun har et håp om at hun skal få se h*n. Jeg fylte materen opp i går, men kommer nok ikke til å fortsette med det når jeg får ordnet i bedet utenfor. Den er dessuten moden for fyllingen, for etter to år flittig besøk av både skjærer og Nøtteliten så er den fått ganske mye juling. Det skal bli en ny en til høsten igjen.

Hva skjer i dag da, vel jeg skal en kjapp tur bort i dyrebutikken og kjøpe mer kattesand. Så får vi se hva som skjer etterpå.

I kveld skal jeg treffe Bestisen, og så skal vi på strikkekino og se den nye Downton Abbey filmen på Odeon Lillestrøm. Jeg gleder meg virkelig til det, både til filmen men også det å gå på strikkekino. Skulle ha vært med en gang tidligere men da ble det ikke av for min del. Jeg er jo ikke ferdig med sjalet til naboen enda, så jeg tar med meg det. Måtte ta en liten pause da huden på fingrene mine begynte å flasse igjen. Med hyppig smøring så er det heldigvis på veg tilbake igjen til normalen.

Håper du får en flott mandag 🥰

 

10 kommentarer
    1. SÃ¥ heldig du er som har ekorn pÃ¥ besøk. 💕 Jeg har ogsÃ¥ noen fuglematere, – henger i epletrær og de mÃ¥ stadig fylles fremdeles. Har en fôrkule fra Eva Solo, og der søler de veldig lite, men den er i glass og litt utsatt om den skulle dunke borti noe. SÃ¥ spennende med strikkekino! Kos dere masse, og ha en fortsatt fin dag! 🥰

      1. Ja ekornet er så koselig å få på besøk, men det går hardt ut over fuglemateren. Jeg kan ikke ha glass, selv hvor fine de er, for de blir hengende inntil veggen. Filmen var knallfin og kan varmt anbefales 🥰

    2. Med strikkekino betyr vel at lysene er på mens filmen går ellers kanskje dere sitter med hodelykt. Fant noe fiskekaker til halvpris på kiwi og de skal jeg litt av i dag. Potetene koker så det blir middag i dag. Alt går vel bedre enn jeg tenker i mai måned og satser på det. I går kveld var jeg lat så det er ikke rart at det er mye oppvask i dag men jeg har tatt noe av det. Ha en fin kveld.

      1. Nei noen hodelykt var ikke nødvendig vettu. Det var mer enn lyst nok til å kunne strikke, selv med mørkt garn. Jeg rakk aldri å spise innen jeg dro på kino, og nå er det for sent. Ha en fortsatt fin mandagskveld.

    3. Kos deg masse pÃ¥ kino, sÃ¥ gøy….
      Bra med søvn – det er viktig! Holder pÃ¥ i hagen, surt og kaldt i dag altsÃ¥..Var meldt sÃ¥ fint vær!

      1. Ja det var ordentlig surt og kaldt i dag, og jeg måtte finne fram den tjukke boblejakka igjen. Filmen var veldig fin, og så fikk vi servert kaffe og wienerbrød for den startet 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg