Filmer jeg så i går ettermiddag og kveld 🎬

Heisann!

Som jeg fortalte tidligere i dag, så endte jeg opp med å se på film i går. Jeg valgte filmer som jeg fant på Disney+. Ettersom jeg ikke er spesielt begeistret for drama eller kjærlighetsfilmer, så måtte det blir krim og action film.

Som regel pleier jeg å se på serier, men i går følte jeg for å se film i stedet. Vinja var selskapssyk etter at jeg hadde vært ute hele dagen, og la seg godt til rette i fanget mitt. Da det ble veldig mye lyd så forsvant hun.

Det er laget flere filmer om The Boston Strangler, men denne nye filmen handler ikke bare om massemorderen. Nei den handler mer om to kvinnelige journalister, Loretta McLaughlin (Keira Nightley) og Jean Cole (Carrie Coon). Begge disse to er ekte personer og var journalister. Det var iflg denne filmen Loretta som først oppdaget sammenhengen mellom de bestialske mordene. Sammen med kollegaen Jean finner hun spor som ikke politiet har klart å finne, eller kanskje mer riktig ikke brød seg om å finne. Selv om man kjenner historien, så var det allikevel spennende og interessant.

Film nummer 2 ble en skikkelig spenningsfilm, Unstoppable, med Denzel Washington og Chris Pine i hovedrollene. Dette var en film jeg hadde sett tidligere, men den var så spennende at jeg ville se den igjen. Handlingen går ut på at en togfører forlater et tog med mange vogner i sakte fart, for å skifte over vekslen (tror jeg det heter). Noe skjer i styrhuset, og toget setter opp farten uten at noen styrhuset. Flere forsøk på å stoppe toget blir gjort, som også har flere vogner med et veldig brennbart stoff, uten  at det lyktes. Til slutt er de bare Denzel og Chris igjen, og vil du vite hvordan det går må du nesten se filmen selv 😉

Dette er vel en film som de fleste har sett vil jeg tro, enten på kino eller hjemme i egen stue. For de som ikke har sett den, så går handlingen ut på av jorden blir invadert av “noen” fra annen planet som ikke vil oss noe godt. Mange forsøk på å angripe det gigantiske romskipet er til ingen nytte, men så kommer våre to helter inn i å redder dagen og planten. De to heltene er Will Smith og Jeff Goldblume. I andre roller finner man, Bill Pullmann, Judd Hirsch, Mary MacDonnell og Randy Quaid.

Har du sett noen av disse filmene?

6 kommentarer
    1. Jeg har ikke sett noen av disse, – takk for anbefaling! Jeg liker krim og gleder meg til hva de har å by på på TV i påsken. Jeg lånte Nøkkelvitnet av Horst på biblioteket, så skal lese den boka i helga. Ha en fortsatt fin fredag! 🤗

      1. Bare hyggelig 🥰 Sesong 7 av Shetland har vært ute i store deler av verden en god stund, og jeg håper virkelig at NRK sender den i påsken. Vet nemlig hvordan den slutter, men ikke hva som leder opp til det. Jeg er ikke i lesehumør om dag, men håper det kommer med påsken. Klems 🤗

    2. Jeg har faktisk ikke sett noen av filmene enda.
      Jeg gleder meg veldig til påskekrimmen starter.🤩🐥🐣 Den må jeg ha med meg hvert år.
      Nyt kvelden!🤗🤩

      1. Jeg gleder meg også til påskekrimmen på tv og radio kommer. Håper at NRK sender sesong 7 av Shetland, som hadde premiere for evigheter siden i england. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg