Helg, besøk og en luftetur som ikke ble som jeg tenkte

Hei og god formiddag!

Ute er himmelen blå og solen skinner, og det ser ut til å bli en fantastisk dag ute. Selv om de som melder vært er av en litt annen mening, men vi får se om de får rett. Temperaturen nå, like før sola treffer balkongen, er +7,3C.

Jeg sitter å koser meg med den første kaffekoppen og bare nyter at det er helg. Kroppen er tilbake til sitt normale smågretne seg, og jeg har sovet veldig godt i natt. Jeg føler meg uthvilt og i ganske god form 😊

Etter at Vinja hadde fått sin medisin, og jeg hadde fått unna hennes morgenstell tok jeg å vasket ned på badet. Nå slapper jeg av en liten stund med bloggen, innen jeg skal ta fram støvsugeren og danse tango rundt med den. Da jeg hadde to katter, var det mange å store hybelkaniner som måtte jages ofte. Nå som jeg bare har Vinja er de ikke så mange, og de har også minket i størrelse 😉

Vinja Lillepuzdatter av Skånevik

Hver gang jeg kommer hjem, er Vinja på pletten og skal ut å sjekke oppgangen. Hun har blitt mye mer modig de siste månedene, så jeg tenkte at neste steg er en liten luftetur ut. Jeg fant fram Ronja sitt gamle bånd, som er litt mer solid enn det Vinja har brukt før. Til min store overraskelse så protesterte hun ikke noe særlig når jeg forsøkte å sette det på henne. Om frk Pus var tøff to skritt ut i oppgangen, var hun ikke det da utgangsdøra mi ble lukket. Hun sto på to ben å ville inn igjen, men jeg tok henne på armen å bar henne ut. Var det spennende å komme ut? På ingen måte, hun sto igjen på to ben ute å mjauet høyt å sårt en stund. Så ombestemte hun seg å gikk på gresset til oppgangen bak, og klarte å gjemme seg bak en av buskene en stund innen hun pilte videre. Frk Pus var ikke fornøyd i det hele tatt. Det hele endte opp med at jeg tok henne på armen og bar henne bort til min oppgang å lot henne få gå inn selv. Hun nærmest løp opp trappa å stoppet ved døra mi… Vi var kanskje ute i maks 10 minutter, og det var vel ikke helt vellykket men en start. Hadde kanskje trodd hun skulle være mer nysgjerrige å gå litt mer, men vi skal gjøre øvelsen igjen om ikke så lenge…

Litt senere i dag kommer Bestisen hit med strikketøyet og er klar for en ettermiddag og kveld med mye skravling og god mat. Jeg kjøpte en Toro pakke med Moussaka, som jeg skal servere til middag. Trodde jeg hadde mer melk enn det jeg har så jeg må ut for å kjøpe det om ikke lenge.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Ja, nok en nydelig dag! 🌞 Litt uvant og skummelt for Vinja å komme på luftetur, vil tro hun liker det mer når hun får prøvd flere ganger. En superfin dag ønskes deg også! 🥰

      1. Ja sola skinner ute og det er helt nydelig, så balkongdøra står åpen sånn at Vinja kan være ute 🥰
        Det var veldig skummet for Vinja å komme ut, men nå nettopp har hun nettopp vært ute og løpt i oppgangen. Det var ikke skummelt i det hele tatt 😊
        Ha en fin lørdag du også 🥰

      1. Ja det er deilig med alt det fine være, og jeg koser meg virkelig. Godpusen min er en skjønn dame, men hun har en sterk vilje. Det gikk ikke så bra med den første lufteturen på lenge, men jeg gir ikke opp. Ha en strålende søndag 🥰

    2. Koselig med katter og de har sannelig sin personlighet.
      Mye selskap er det også å ha dyr i huset.
      Kos dere masse! 🙂

      1. Ja det er veldig koselig med katter, hadde to inntil desember i fjor. Vinja som er igjen er en herlig pus med mye personlighet og veldig sterk mening. Har hun bestemt seg for noe, er de ikke så lett å forandre meningen hennes. Det gikk ikke så bra på lufteturen denne gangen, men vi skal gjøre et nytt forsøk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg