Hverdagsliv med brune negler, og pakke i posten i dag?

Hei og god tirsdag!

Ute er det en grå og litt trist dag, og det ser ikke ut til at det skal bli noe bedre heller. Temperaturen på morgenen i dag lå på +4,3C og det gjør den fortsatt.

Arbeidsdagen er godt i gang, men jeg sliter litt med motivasjonen i dag. Vel egentlig hver dag hvis jeg skal være ærlig. Det har nok litt med at jeg skal slutte om 1 måned i dag…. Jeg prøver så godt jeg kan å skyve de tankene fra meg, og fokusere på det jeg skal gjøre de timene jeg er på jobb. Noen ganger er det vanskelig, mens andre ganger går det greit. I dag går det i grunnen ganske bra, om jeg skal være helt ærlig.

På fredag var jeg å fikset neglene mine igjen, og denne gangen valgte jeg å gå for en nøytral brun farge med litt glitter på toppen. Brun er jo også en fin høstfarge og så er det greit å tone det ned i blant. Neste gang blir det julenegler, og da går jeg ut fra at jeg kommer til å velge noe i den stilen jeg har hatt de siste 2 årene i desember. Det vil si røde negler med glitter og hvit pynt 🎅 

I går kveld ble jeg ferdig med første armen på Crush-genseren, og kom noen cm over vrangborden på arm nummer 2. Jeg valgte å fortsette med det nøstet jeg hadde begynt på, for da ble begge armene ganske like. Skulle jeg ha byttet nøste ville det blitt for stor forskjell på fargene. Om det holder med et nøste til begge armene er litt usikkert, men jeg tror ikke det skal være mye om å gjøre. Jeg har jo valgt å strikke raglanfelling i stedet for å strikke for- og bakstykke hver for seg. Det er så lenge siden jeg har strikket genser med raglanfelling, og jeg husker ikke hvordan jeg gjør det. Så jeg må finne ut framgangsmåten senere i dag.

I helgen bestilte jeg meg et par kjoler og noen tjukkere strømpebukser fra Zizzi, butikken som har størrelser til romslige kropper som min, og det ser ut til klærne kommer i løpet av ettermiddagen. Vel jeg håper i alle fall det. Jeg har jo aldri vært noe kjole menneske, men i den siste tiden har jeg faktisk brukt det ganske ofte. Noe jeg ikke hadde trodd jeg ville for bare noen måneder siden 😉

Da var min lille kaffepause over, og det er på tide å kaste seg over arbeidsoppgavene igjen.

Ønsker deg en fin tirsdag 🥰

 

11 kommentarer
    1. Nydelige negler, – egenpleie og velvære trengs i hverdagen! 👍 Godt å snart kunne gå over til AFP, – ikke lenge igjen nå 🥰 Jeg må innom YouTube iblant og sjekke både strikke- og hekleteknikker, og kan anbefale Østerdalsbrura. Hun forklarer ting veldig greit.👏 Ha en fortsatt fin tirsdag! 🤗

      1. Takk for tips, skal sjekke ut den YT kanalen senere. Ja jeg syntes det å kunne fikse på neglene hver 4,5 eller 6 uke er koselig. Det er jo litt fint at neglene er pene og se på 😉 Ja jeg gleder meg til å gå av nå, og håper at jeg snart får godkjenning på AFP fra NAV sånn at alt er på stell. Klem 🤗

    2. Stina Levvel er en operasanger fra Fredrikstad. Kjenner ikke henne personlig med har gode konserterfaringer med henne. Hun er en ung pen og dyktig dame som jeg har hørt 2-3 ganger før. Så ser frem til 17.12, blir fort utsolgt før jul så derfor kjøpte jeg billetten så tidlig. Skal ha 2 dager fri neste uke og det skal bli godt. De graver her nede i nabolaget så veien er stengt ut uka. Men det er ikke så mye trafikk på den veien. Nå skal jeg rydde litt så en tur ut. Ha en fin kveld.

      1. Okey, trodde kanskje at det var en annen 😉 Ja konserter og arrangement før jul blir alltid fort utsolgt, så det lønner seg å være tidlig ute. Ha en fortsatt fin kveld.

      2. Okey, trodde kanskje at det var en annen 😉 Ja konserter og arrangement før jul blir alltid fort utsolgt, så det lønner seg å være tidlig ute. Ha en fortsatt fin kveld.

    3. Kjempefine negler!🤩🤩🤩
      Genseren blir nok fin med raglanfelling.
      Det fins mange fine videoer heldigvis, når man lurer på hvordan noe skal gjøres.👍🏻
      Nyt tirsdagskvelden!🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja det blir både finere og mer behagelig med raglanfelling. Jeg fikk tips av Hanne Beate, vår bloggløse venninne, om en YT kanal som hun bruker når hun står fast. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Snart ferdig med den andre armen, så det begynner å nærme seg en ferdig genser. Da kommer bilde. Ja skal man gå med kjole må man nok hente fram tjukkere strømpebukser. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg