Hyggelig besøk, som startet med knall og fall + au i to tær

Lasse

Heisann og god fredda!

Ute er det fortsatt fin vær, og sola treffer snart balkongen min. Temperaturen er høyere enn i går kveld da jeg kom hjem (-9C), og har landet på -3,5C.

Jeg har ikke sovet så veldig mange timer i natt, men de jeg fikk har vært gode. Så jeg følte meg faktisk ganske utvilt og opplagt da jeg smøyg meg ut av senga ved 10 tiden. Vinja satt rett utenfor soverommet å kikket litt anklagende på meg, for i følge henne burde jeg ha vært våken 1 time tidligere, hihi.

I går var det igjen hjemme hos en jentene i VIP Gruppa, som bor på Rasta rett utenfor Oslo. Det var kun en ledig parkeringsplass rett ved innkjøring til plassen da Bestisen og jeg kom. Da jeg hadde fått bilen sånn noenlunde på plass, skulle hun bare gå ut av bilen for å se at jeg ikke var i veien for de som skulle inn/ut av plassen. Plutselig var hun bare borte, og lå kavet på bakken mellom min og en annen bil. Under snøen som hadde kommet var det speilblank is, noe som var umulig å se. Som meg er Bestisen stiv i kroppen og har store problemer med å komme seg opp i sånne situasjoner. Hun klarte heller ikke det i går, men heldigvis kom en av de andre jentene å hjalp innen jeg rakk å gå ut av bilen. Hun slo seg ikke, men kjente det litt i skulderen senere på kvelden. Får ikke håpe hun har stivnet helt til nå i dag.

Når vi kom fram dit vi skulle være ble vi møtt av Lasse liten, på bilde over, som var veldig happy at det kom så mange på besøk. Han logret og boffet å løp fra person til person for å hilse. Når det ble ledig i sofaen ut på kvelden hoppet han opp og la seg godt til rette som du kan se 🥰.

Så var det dette med au i to tær, og det var det jeg som sto for. Inne i stua sto det et bord med jernbein (sybord tror jeg), og i det jeg skulle gå forbi det klarte jeg å sparke bort i med høyre foten. Det gjorde så vondt at jeg hadde mest lyst til å skrike høy men klarte å la være. Som vanlig var det lilletåa og den ved siden av som det gikk ut over. Heldigvis var ingenting brukket, bare litt forslått. Kjenner litt på det i dag, men ingen misfarge på noen av tærne bare ømme og litt stive.

Resten av kvelden ble bare veldig hyggelig, og alle satt med hvert sitt strikketøy mens praten gikk frisk mellom oss. Jeg klarte å komme meg noen omganger på bakstykket på genseren i løpet av kvelden uten å gjøre feil, sett ❌ i taket.

Jeg var ikke hjemme før klokken dro over 22:30, og da var jeg sliten i kroppen å sår i skulderen. Så i dag skal strikketøyet få lov til å ligge i ro til i morgen.

Nå skal jeg spise ferdig lunchen min og komme meg ut av døra, for jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant meg en ny lang jakke i grått eller i sort. Jeg har nemlig bare en som jeg liker, men jeg kan jo ikke bare bruke den hele tiden heller. Veldig greit å noen å bytte på med som jeg er fornøyd med.

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

9 kommentarer
    1. Uff, ja noen gang er det glatta ute og andre ganger er det bord og stolben. Men jammen kan små ting gi vond smerte. Håper venninnen din er fin i dag. Du klarer deg skjønner jeg i og med du skal på shopping! Kos deg og lykke til med handelen. Klemsiklem:)

      1. Det har gått veldig bra med tærne mine, som bare er litt stive ellers helt OK. Spurte Bestisen i går nå vi traff hverandre på kvelden, og hun hadde det stort sett bra. Kjente det litt skulderen ellers var hun i grei form etter fallet. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Tærne har det ganske fint de, og har klart seg bra denne gangen. Jeg klarte å brenne av en del penger i går, og kom hjem med en lang strikkejakke, og 3 forskjellige kjoler. De siste 3 var ikke planlagt 🙈

    2. Å, det er så vondt å sparke til med tærne sånn. Har gjort det mange ganger, og til og med klart å knekke lilltoa med å sparke i et bordbein, så det er fort gjort.
      Godt det gikk bra med bestisen, og at dere hadde en fin dag.
      God fredag! Klem <3

      1. Jeg har god erfaring med å brekke og forstue tær, når jeg sparker borti møbler. Tror de eneste som ikke har blitt skadet er storetærne. Denne gangen har det gått veldig bra heldigvis. Bestisen ble litt stiv og sår i den ene skulderen, men ellers gikk det greit med henne også. Klems 🤗

    3. Ja, nå er det glatt mange steder, – håper det går bra med Bestisen! God bedring med tærne dine! Jeg ble endelig ferdig med tøflene mine idag, så nå gjenstår tovinga. Spennende å se hvordan shoppingen din gikk idag! Ha en fortsatt fin fredag! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Tærne mine har det helt fint, bare litt stive ellers OK. Traff Bestisen i går kveld, og hun fortalte at hun var stiv i skulderen etter fallet. Ellers hadde det gått bra der også. Jeg brukte litt for mange penger i går på klær, og kom hjem med en lang strikkejakke og 3 kjoler. Kan hende jeg lager et innlegg om dem senere. Du må legge ut tøflene på Instagram når de er ferdig, så får jeg se hvordan de ser ut. Syntes sånt er så spennende, ettersom jeg ikke har forsøkt meg selv på toving. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg