Kattejammer og siste arbeidsdag denne uken

Image by Oldiefan from Pixabay
Image by Oldiefan from Pixabay

Heisann!

I mens det blåser heftig og er et ordentlig grisevær oppover i landet, har vi her i Oslo hatt blå himmel og sol i dag. Temperaturen er nå oppe på +5,9C, og tidligere i dag helt oppe på +7C.

I dag har det vært en hektisk dag på jobb, med flere saker som måtte bli ferdig innen jeg logget ut for helgen. I tillegg har jeg vært på tre møter. Rakk heldigvis å gjøre det jeg hadde planer om å gjøre i dag, men en sak tok ekstra lang tid så jeg trodde ikke jeg skulle klare det.

Jeg pleier ofte å ta meg en liten kaffepause på formiddagen når jeg jobber, og da passer jeg på å blogge litt å lese meg opp på andre blogger. I dag ble det ikke noen pause, for alt gikk i et hele tiden.

Vinja har flydd rundt og mjauset i dag, først for at hun vil ut på balkongen, så hadde hun vært på toa og da var det ikke rent nok der, så nærmet det seg tid for våtfor, og nå ville hun ut igjen. Noen dager blir jeg sprø av henne, spesielt når hun maser om å komme ut. Det får hun selvsagt, men hun vil helst at balkongdøra står åpen hele dagen sånn at hun kan løpe ut og inn som hun vil. Det er det for kaldt til enda, så hun må bare smøre seg med tålmodighet og jeg må høre på mjauingen hennes en stund til.

Nå har det begynt å rumle i magen, så det er på tide å lage seg litt middag. Jeg har en pakke med ferdigstekt kylling i kjøleskapet med utgått dato i morgen, den skal jeg bruke til et glass med Korma.

Håper du har hatt en fin torsdag 🥰

#ukeslutt #torsdag #arbeidsdag #katteliv #hverdagslivet #været

 

13 kommentarer
    1. Så deilig at dere har hatt så bra vær..for her har det mer eller mindre snødd/sludda i hele dag..men likevel har jeg hatt en flott torsdag, jeg 🙂
      Korma er utrulig godt – men leeenge siden jeg har spist, for jeg kjøper aldri sÃ¥nt dersom jeg ikke finner det i halv-pris-disken…men kanskje en idé til en gang guttungen skal komme Ã¥ spise – da kan jeg være litt mer “spandabel”, nemlig 😉

      1. Det var nesten litt vårlig ute i dag, og jeg håper virkelig at vi får mer av det 😉 Jeg er jo ikke så overbegeistret for vinteren, og lengter etter våren med varmere vær. Det kormaglasset jeg liker best er fra Saritas som har krydder i lokket. Den sparker litt bak i smaksløkene 😉

          1. Det eneste som er dumt med Saritas glassene, er at det er nesten kul umulig å få av plastkoppen på toppen hvor krydderet er. Jeg må bruke kniv og skjære opp 🙈

    2. Det har vært mye vind her idag, og ekstra mye nÃ¥ ikveld. Ellers har vi hatt samme temp. som hos deg. Det er godt nÃ¥ som det er sÃ¥ mildt, hovedveiene er bare og snøen smelter. Litt slitsomt med stadig mjauing, hihi, – hÃ¥per det har gÃ¥tt over nÃ¥. 😻 Korma er bÃ¥de godt og lettvint! 😋 Ha en fin kveld! 🤗

      1. Ja det blåste virkelig opp i går kveld så det ulte i pipa og rundt husveggene. Fortsatt litt vind, men ikke noe å snakke om. Jeg er veldig glad for den milde fine temperaturen, for da fungerer jeg best. Vinja har holdt på med denne mjauingen i et par år, og i blant så er det ganske irriterende. Hun vil bare ha min oppmerksomhet, og på en måte er det jo godt hun sier fra. Korma er min favoritt, spesielt den fra Saritas selv om lokket er vanskelig å få av. Ha en fin fredag 🥰

        PS: Får du kommentert på Nouw bloggen min? For jeg kommer nemlig ikke inn siden tidlig på dagen i går.

      1. Jeg blir litt stresset i blant på jobb når jeg skal rekke ting. Spesielt på torsdagene, for det er jo min siste arbeidsdag i uken. Jeg vil jo ikke at ting skal bli liggende helt til tirsdag igjen. Heldigvis så ordna det seg i går 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg