Mat på døra, og jeg har vært kreativ…

Hei og god kveld!

I dag har tåka ligget langt nede på hustakene, og det har regnet med jevne mellomrom. Fryser det på nå, så er det bare å finne fram broddene. Temperaturen har ligget på ca +1C det meste av dagen.

I går bestemte jeg meg for at jeg skulle bestille julehandelen hos ODA, og det gjorde jeg også. Å valgte tidspunkt for levering mellom 13 – 18 i dag, og til min store glede så kom de rett før kl 15. Jeg pleier jo ikke å være heldig når det gjelder sånt, og forventet ikke å få varene mine før helt mot slutten av tiden. 

Grunnen til at jeg valgte å bestille i stedet for å dra å handle selv, var for at jeg ikke orket kaoset. Jeg så for meg først å stå i kø for å komme inn i parkeringshuset, så kjøre x-antall runder for å finne en ledig parkeringsplass, gå i kø inne i butikken og ikke minst stå i lang kø til kasse, og for å toppe det stå i kø for å komme ut av parkeringshuset… Var ikke så vanskelig å bestemme seg da 😉

I mens jeg ventet burdet jeg ha strikket litt på Crush genseren min, men nei da jeg dro fram den ene Johanna Basford fargeboken min og alle tusjene å satt meg til fargelegge. Å da glemte jeg både tid å sted, som jeg alltid pleier å gjøre. Jeg hadde hoppet over en del tegninger som var litt kjedelig tidligere, men nå gikk jeg tilbake å begynte på en av dem og jammen fikk jeg den ferdig også 😊

Jeg måtte ut en tur i dag for å fylle opp tanken på Forden. Det var nesten så det støvet nede i der, og jeg skal bruke den i morgen å da kan ikke tanken være tom. Prisen på diesel på Uno X var på 18,76 og det var ikke så ille mot hva det har vært-

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“Din største kraft er det store vakre hjertet ditt”
av Björg Thorhallsdottir

Nå har jeg sunket langt ned i godstolen innpakket i et lunt pledd, og sitter å venter på at hodepinen (pga stiv nakke) skal gi seg. Har tatt en Ibux som jeg håper snart skal begynne å virke. 

Valgets kvaler…. Dansk TV2 viser Alene Hjemme 1 og Norsk TV3 viser Alene Hjemme 2 🤔 Jeg landet på 2’ern etter å ha tenkt meg om litt. Har jeg sett den før, jepp mange ganger, men blir likesom aldri helt lei den…

Det blir dårlig med nabobesøk om dagen, og selv om viljen er der så klarer jeg ikke å få hode mitt til å engasjere seg. Kjenner at jeg må skjerpe meg litt der altså!

Ønsker deg en fin tirsdagskveld 🥰

23 kommentarer
    1. Håper hodepina ga seg, og at det ble en godt tv-kveld. Ellers hørtes det veldig hyggelig ut å være i ro å fargelegge, et lurt valg – i stedet for køståing over alt. Klem <3

      1. Ja hodepinen har forsvunnet igjen, og jeg koser meg med Hjemme Alene 2. Det å sitte stille og fargelegge er terapi for meg, da slapper jeg av og glemmer alt som er rundt meg. Det var et smart valg å bestille matvarene, for da slapp jeg køene men også alle fristelsene som er i butikkene om dagen. Klem og ha en fortsatt fin kveld 🤗

    2. Deilig med mat på døra da, for det er lange køer på butikken nå…mye folk ute rett og slett..
      Og mye sykdom også! Så sikkert veldig lurt…
      Man kan ikke rekke alt og besøke andre bloggere…rekker ikke jeg så mye heller.
      Tar tid å lese seg opp..Noen dager rekker jeg flere, andre dager rekker jeg knapt å skriver noe selv..tida flyr!
      Klem..

      1. Ja det er veldig deilig å få maten servert på døra, sånn at det bare er å pakke den inn i kjøleskap og fryser. Jeg orker ikke alt det styret som er i butikkene nå om dagen, og køene til alt som er. Nei, det er ikke lett å rekke å besøke alle man vil besøke, men det kommer roligere dager så da får jeg heller ta det igjen da. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Ja jeg har ingen problemer med å kose meg i eget selskap, for jeg nærmest nyter det 😊 Hodepinen har gitt seg, men den kommer nok tilbake når Ibux’n har sluttet å virke. Da får jeg ta en til når jeg krabber under dyna, så er nok det verste over til i morgen tenker. Klem 🤗

    3. Det er deilig å være bare i sitt eget selskap 😊
      Det var lurt av deg å bestille varer på døra og
      nyte tiden med hobby i stedet. Jeg har tenkt tanken selv de siste dagene. Jeg tror ODA- bilen var oppom her i dag og leverte til en av naboene. Kjekke greier 😀
      Det var ganske fullt både utenfor og inne i butikken da jeg var på Kiwi tidligere I dag.
      God bedring med hodepinen 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er smart å bestille og få levert på denne tiden av året, dels for at man slipper at kaoset i butikkene, men også for at man unngår å ta med seg så mye fristelser på veg til kassa 😉 En annen ting, men slipper å slepe alle handleposene inn. Det er veldig deilig å kunne kose seg i eget selskap og ikke være avhengig av å ha folk rundt seg hele tiden. Å hodepinen har holdt seg bort 🥰 Klems 🤗

      2. Tusen takk 🥰 Ja det er smart å bestille og få levert på denne tiden av året, dels for at man slipper at kaoset i butikkene, men også for at man unngår å ta med seg så mye fristelser på veg til kassa 😉 En annen ting, men slipper å slepe alle handleposene inn. Det er veldig deilig å kunne kose seg i eget selskap og ikke være avhengig av å ha folk rundt seg hele tiden. Å hodepinen har holdt seg bort 🥰 Klems 🤗

      1. Tusen takk, men nå er formen tilbake der den skal være 🥰 Å gå i butikker nå rett før jul er bare stress, så da er det veldig greit å kunne bestille og få maten hjemsendt. Ha en fortsatt fin torsdagskveld 🤗🤗

    4. Hoster mye for tiden så jeg dro hjem tidlig fra jobb. Er hjemme i dag, har hostesaft og halspastiller. Blir ikke mye søvn for jeg våkner av jeg må hoste. Smart med Oda som leverer mat på døra. Håper du får maten samme dag som du bestiller. Har aldri kjøpt mat på den måten men en god sak hvis man er syk, dårlig til beins ellers mye snø. Er hjemme i dag så hva gjør man da, har gangvask, så må det ryddes litt og kanskje sniker jeg meg en tur ti byen. Kanskje ikke så lurt for da møter jeg mye kald luft. Så jeg glemmer det tror jeg. Må ta godt vare på helsa når man er syk men har ikke feber. Ha en fin dag.

      1. Det er mulig jeg kunne få varene samme dag, men da måtte jeg nok ha bestilt ganske tidlig på morenen. Ikke så ille å få dem dagen etter heller, og da hadde jeg flere leveringsvalg. Usj da, det var ille at du skulle få hoste og ikke være i form. Får håpe det går fort over. Ha en fortsatt fin torsdagskveld.

    5. Ikke så dumt ¨å ta bestillingen hjemmefra og få levert på døra 🙂
      Nå er det mye julefilmer som går og de fleste er herlige – selv om de er repriser fra årtier tilbake 😀
      God ny dag til deg 🙂 klem

      1. Det er veldig smart å bestille mat hos ODA, så slipper man det stresset som er i butikkene. Ja de fleste julefilmene har nok gått i reprise opptil flere ganger, men de er koselig allikevel. Ha en fortsatt fin torsdagskveld 🤗

      1. Hodepinen forsvart heldigvis ganske fort, og forble borte. Veldig smart å bestille maten, så slipper man alt det maset og så er det ikke så lett å bli fristet til å kjøpe ting man ikke bør ha. Noen av ordtakene er veldig fine 😉 Ha en fortsatt fin torsdagskveld, klem 🤗

    6. Skulle gjerne hatt mulighet til å bestille maten på døra. Det er masse styr og mye folk i butikkene nå de siste dagene før jul.😅🎄🎅🏻
      Håper hodepinen har gitt seg.
      Alt blir tungt når man har vondt i hodet.
      Nyt kvelden med film.🤗

      1. Det er veldig kjekt å kunne ha muligheten til å bestille mat, og få den levert på døra. For det er bare mas å gå i matbutikkene nå før jul. Hodepinen ble borte etter at Ibux’n begynte å virke, og den forble borte også. Klems 🤗

      1. Formen er tilbake til normalen igjen, og hodepinene forsvant igjen. Veldig behagelig å bestille mat og få den hjemsendt. Jeg liker å sitte å fargelegge, og det er så avslappende og beroligende. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg