Naturen har tatt på seg høstkåpen 🍁

Trærne har tatt på seg høstkåpene

Heisann!

Å hvor det blåser i trea i dag, en skikkelig kald vind 🥶 Det er litt skyer på himmelen, men enn så lenge er det mest blått, og sola titter fram innimellom. Temperaturen i dag er litt varmere enn i går med -0,3C.

For ikke mange dagene siden var Bjørka fortsatt grønn, og nå lyser det oransje og gult over alt. Fortsetter det å blåse sånn som i dag, løsner nok bladene snart og trærne blir stående der mørke og triste å i dvale til neste vår.

Jeg hadde glemt å sette på alarmen når jeg la meg i går, og endte da opp med å sove litt lenger enn planlagt. Ikke at jeg har noen planer som skal passes, men allikevel. Vinja syntes jeg hadde sovet altfor lenge, og når kl ble ca 09:15 hoppet hun opp i sengen min å på magen min. Så la hun seg langflat med hode inntil mitt, mjauset å malte så høyt at det var ikke sjans til å sove mer om jeg hadde villet det. Greit med sånne firbente vekkerklokker 😽

I går ble bankkontoen fylt opp med penger igjen, og da var det like greit å sette seg ned for å sende de ut igjen. Ikke alle da, men en god del av dem. I utgangspunktet tar ikke dette å lang tid, bare å godkjenne så er det klart. Ikke i går, for da kranglet Nettbanken skikkelig. Enten fikk jeg beskjed om at de ikke kunne hente konto info, eller så var det en feil prøv igjen. Tror jeg brukte nesten 1 time på å blir ferdig. Når det er så mye krøll og feil, er det fort at noen regninger ikke blir trukket. Jeg hadde regnet ut hvor mye som skulle ut, og hvor som ble igjen på forhånd å det stemte heldigvis med Nettbanken til slutt, puh!

Utslettet jeg fikk etter å ha strikket for mye er der fortsatt, men det er ikke hovent eller varmt lenger. Har forresten latt strikketøyet ligge siden onsdagen, og det var nok ikke så dumt. Sårene etter at Vinja klorte meg ser også helt fine ut i dag, og jammen fikk jeg et nytt et i går. Ikke så dypt, og som bare var litt rødt i går kveld.

Hva skjer på denne freddan? Ikke lagt de store planen, men en tur ut for å handle inn til helgen må jeg. Har det meste i fryser og kjøleskap, men noen småting må jeg ha. Som for eksempel våtfór til Vinja, som fikk den siste boksen jeg hadde nå nettopp.

Tror jammen jeg skal ta en kopp kaffe til, innen jeg tar fatt på resten av dagen ☕

Håper du får en fantastisk fredda 🥰


12 kommentarer
    1. Det blåser godt i dag men de merker det mere på Vestlandet. Og i Danmark er det helt kaos og vannet kunne stige 2 meter. I går ble mopeden satt inn for vinteren. Det kommer sikkert dager jeg kunne ha kjørt men levert er levert. Det var kaldt i går og kjøre ned fra Tranby og til Drammen. Nå er det sykkel som gjelder nå og av og til buss. Det er fint i skogen og neste torsdag og fredag har jeg ferie så da blir det nok en lang skogstur. I helga blir jeg litt opptatt, er på vei hjem og skal forberede med litt. Bra med kroner på konto men bare synd at ting er så dyrt. Ha en fin kveld.

      1. Det blåser i dag også, men kanskje ikke like mye. Var ute en tur i går, og ble stående å snakke med en nabo. Vi var nødt til å gå bak husveggen for å prate, for ellers hadde vi blitt helt stivfrosne. Jeg så på danske nyheter i går, og reporteren sto midt i en vei å vannet rakk ham til knehasene. Det var forventet høyere vannstand, noe som er ille for de som har sommerhus i nærheten av stranden. I dag har de meldt at det kan komme litt snø herover, men vi får se… Ha en fin lørdag.

    2. Ordentlig kaldt idag, med vind og minusgrader! 🥶 Det skal visst komme snø her imorgen, men den kunne godt ha latt vente på seg! Så koselig å bli vekket av pus! 😺 Ha en fortsatt fin fredag! 🤗

      1. Ja i går var det ordentlig kaldt, og jeg ble frossen når jeg var ute en tur. Så at det var meldt snø herover også i dag, men vi får se om det stemmer. Ja Vinja er en fin vekkerklokke, og kommer å mjauser meg inn i øret når hun syntes at jeg har sovet for lenge. Ha en fin lørdag 🤗

      1. Har man dyr er det ikke alltid like lett å sove lenge, og Vinja gir seg ikke før jeg står opp 😉 De har meldt snø her i dag, men vi får se om det blir til noe. Uansett så tviler jeg sterkt på at det lille som kommer blir liggende. Ha en fin lørdag 🤗

      1. Jeg kunne godt ha vært foruten klorene jeg også, men Vinja er en bestemt dame som bruker klørne om ting ikke blir som hun vil 😼 Det snur gjerne fort, og hun er ikke vond å be om kos og varme 😽 Ha en fin lørdag 🤗

      1. Det kommer ganske mye varme fra en sånn liten pusejente, og hun er ikke vrang om jeg ber om litt ekstra kos 😽 Jeg fant fram dynekåpa for en uke siden, og i går var den veldig god å ha. Det tror jeg også den vil være i dag 😊 Ha en fin lørdag 🤗

    3. Litt sent ute. Leser fredagsinnlegget ditt på lørdagsformiddagen. Men været er det samme. Vindfullt og litt kaldt. Eneste forskjellen er kanskje at det er litt færre blader på trærne i dag enn i går på grunn av all vinden😅 Riktig god helg til deg🙋🏼‍♀️

      1. Jeg har ikke vært rundt på blogg besøk jeg heller, men stikker innom i løpet av dagen. Jeg trodde ikke det blåste så mye i dag, men der tok jeg helt feil. Ordentlig kjølig, og for litt siden kom jo også sesongens første snøfnugg 😯 Heldigvis ikke så mange. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg