Shoppingdag, og kø så langt øye kan se

Heisann og god kveld!

Ute ser det ut til at tåka som har innhyllet hele Oslo i dag har lettet, og godt er det for om det er noe jeg ikke liker så er det tåke.

På formiddagen møtte jeg Bestisen, og sammen dro vi først bort på Triaden for å kjøpe lys hos Nille, og litt godis hos Yummy Heaven. Jeg hadde ikke vært på Triaden etter at de delvis har åpnet opp igjen etter oppussing, og jammen hadde det blitt fint og oversiktlig der. Etterpå dro vi til Østre Aker gravlund for at Bestisen skulle tenne lys for foreldrene og broren sin. Jeg kjørte ned, for det var litt vel glatt å gå nedover bakken. Da jeg skulle stoppe var det så isete at bilen bare sklei fremover, men det gikk bra altså 😉

Når vi var ferdig på gravlund kjørte vi til Alna-senteret og Extraleker, hvor Bestisen skulle kjøpe en julegave. Etter det begynte vi å bli sultne, så vi dro videre til Bryn-senteret hvor vi spiste lunch hos Al Dente. Jeg hadde først tenkt til å bestille noe varmt, men endte opp med å kjøpe en kald juletallerken med ribbe og surkål på en skive brød. Det var godt å sitte ned å slappe av, selv om lydnivået var litt vel høyt ettersom det var så fult av folk der som pratet i munnen på hverandre. Før vi dro fra Bryn var vi innom Meny å handlet de siste tingene til jul.

Vi dro fra Bryn-senteret ca 14:45 og satte kursen mot Lørenskog, men det skulle ta lang tid innen vi kom dit. Det var kø så lang øyet kunne se, og den forflyttet seg ikke særlig fort skal jeg love. Jeg er ikke den mest tålmodige personen når jeg sitter i kø, og irriterer meg etter hvert ganske mye. Vi brukte vel omtrent 1 time opp på en tur som normalt tar 10-15 minutter. Da jeg dro hjemover så det med en gang at det skulle gå mer radig, men akk nei plutselig var det stopp. Så jeg brukte nok litt under 1 time hjem til meg… Kjente det var godt å komme hjem igjen.

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“Aldri aldri glem, ikke et øyeblikk engang.  Hvor fantastisk og nydelig du er”
av Björg Thorhallsdottir

Jeg hadde mest av alt lyst til bare å synke ned i godstolen resten av kvelden, men det kunne jeg ikke. For jeg var nødt til å lage Delfiakake, som jeg bare må ha til jul. Jeg fikk tips av en av strikkejentene om å bruke original Tuc-kjeks med salt i stedet for søt kjeks, og det har jeg gjort. Jeg holdt på med flere ting samtidig, så røren rakk å begynne å stivne innen jeg fikk den opp i formen. Tror allikevel at det gikk greit. Den smakte nå i alle fall godt 😋

Håper at din dag har vært fin 🥰

 

10 kommentarer
      1. Hadde det ikke vært for at jeg hadde avtalt med Bestisen at vi skulle handle sammen, så hadde nok også jeg latt bilen stå. Det gikk greit med oss, og ikke så vi noen som bulket heller. Selv om noen sikkert gjorde det. Klem 🤗

    1. Skummelt når det både er glatt og mye folk ute på veiene.😨
      Godt alt gikk bra.
      Her slipper vi heldigvis å kjøre i kø, men det dårlige føret har gjort at vi må beregne ekstra tid når vi er ute og kjører.
      Kos deg med de siste forberedelsene til jul.🎄🎁🌟

      1. Det var heldigvis bare inne på gravlund at det var glatt, men ute på de store hovedveiene var det bare helt kaos. Tenker nok at det kan bli sånn i dag også, hvor mange haster ut for å handle de siste tingene. Jeg er egentlig veldig glad i å kjøre bil uansett føre, men når det blir kø da er det ikke gøy lenger. I dag skal jeg bare fare over med støvsugeren og vaske på badet å så skal jeg nyte dagen. Klem 🤗

    2. Mye kø i går men folk veit om det. Men slik er det hvert år, nesten tradisjon av det sure slaget. Her blir det det samme opplegget som i fjor hva jul angår. Bror min og jeg hos mor og far julaften, hjemme 1 dag. Så blir det et lite familieselskap 2 dag. Blir neppe så mange der da og ikke mange timene. Bror min har bursdag 2 dag jul. Du verden så greit det er med nettbank, slipper køene i banken. Men det er en fordel med kontofonen også så jeg håper den er seg selv igjen i dag. Sist jeg var fysisk i bank var da jeg mista bankkortet og ikke kom inn på nettbanken. Var forsøk på svindel mot min konto, men banken stoppa det. Så nå er alt ok i sså måte. Ha en fin dag.

      1. Ja at det blir kaos og kø de siste dagene før jul i butikker og på veiene er noe vi vet om. Hadde det ikke vært for at jeg hadde avtalt med Bestisen om å dra ut, ville bilen ha stått i garasjen. Jeg blir som vanlig alene på julaften (etter eget ønske), så har jo jeg bursdag 1 dag og får besøk da. Så er det avslapning 2 dag før jeg skal på middag 3 dag. Jeg bruker nettbanken og vipps mye, og liker å ordne ting selv å kan nesten ikke huske når jeg var i banken sist. Ha en fin lille julaften.

    3. Jeg var også ute og kjørte igår, og jammen var det mye trafikk! Mange både på vei til butikker og til hytta. Godt da å komme velberget hjem igjen ja. Bra dere fikk ordnet det dere skulle, – greit med alt som er i hus til jul. 🥰

      1. Ja nå er alt i hus av mat o annet til julehelgen, og for en gang skyld har jeg ikke gått helt av skaftet å handlet inn for mye. Bare litt ekstra å kose seg med. I går var det helt kaos på veien og inne i butikkene steamet folk rundt som de alltid gjør rett før jul. I dag er det kun støvsugeren som skal kjøres og jeg har ikke tenkt meg lenger ut enn bort i papirkonteineren. Ha en fin lillejulaften 🤗

      1. Det har nok sine fordeler å bo i en stor by, men ikke rett før jul for da blir folk nesten som gale. Både når de kjører handletraller og bilen. Ha en fin lille julaften du også, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg