En dame lå død i 5 år..!!

Leste i avisen tidligere i dag at en dame på over 80 år hadde ligget død i leiligheten sin i 5 år uten at noen hadde savnet henne. Ikke før det begynte å lekke fra leiligheten henner, og ingen gjorde noe med det ble det oppdaget.  Da brøyt de opp døren, og innenfor døren lå det uåpnet post fra 2004. Dette skjedde i Edinburgh i Scotland. Hvordan er noe sånt mulig??  Bryr vi oss ikke om hverandre mere??  Lever vi en sånn hektisk hverdag at vi ikke kan ta oss tid til å tenke over om naboen har det bra.  Jeg mener at det tar da ikke så mye tid å ringe på å sjekke at alt er i orden, hvis man ikke har sett naboen på en stund.  Jeg håper inderlig at jeg ikke blir sånn noen gang.  Her jeg bor har vi alltid brydd oss om hverandre, og undersøkt når vi ikke har sett en person på en stund.  Heldigvis så har det aldrig skjedd noe så alvorlig at noen har død eller ligget syke. 

De trodde ikke at den gamle damen hadde noen familie.  Pensjonen hennes gikk automatisk inn på kontoen hennes, og alle regninger ble trukket automatisk. Dette mente de var en av grunnene til at de offentlig ikke hadde slått alarm.  Det er så tragisk at jeg får helt vondt når jeg tenker på det…..  Det burde ikke skje med noen!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg