SÃ¥ er denne dagen slutt…sÃ¥ fort det gikk!!

Dette var den dagen jeg liksom skulle gjøre en hel masse, tenkte jeg i allefall i går, he he he….  Kan ikke akkurat påstå at det helt har skjedd.  Jeg subbet rundt i nattkjolen halve dagen uten at jeg klart å snu hodet mitt rundt til å få gjort noe som helst.  Meningen var at jeg skulle bake en eplekake til i morgen…..not.  Kanskje like greit at det ikke ble til noe, for det blir en kraftig middag i morgen med ribbe, medisterpølse- og kaker og surkål.  Det var den jeg skulle hatt på Nyttårsaften, men da gadd jeg ikke å steke den…. gjorde det lettvint for meg selv da.

Mamma's gamle venninne Eldbjørg kommer på middag.  Hun er av den gode gamle sortens husmødre, så det er med en aning av presentasjonsangst jeg setter i gang med å steke ribbe.  Maten hennes blir alltid plettfri, noe min ikke alltid gjør.  Jeg er ikke så god på den gamle dagse husmannskosten, men desto bedre på ny merkelige retter som jeg finner i kokebøkene. Da har jeg ingen å sammenligne meg med….. noe jeg syntes er helt perfekt.

Vinja har gått rundt å mjauet sårt i hele dag, noen ganger er det helt ulidelig å høre på.  Det er godt når hun legger seg til å sove, for da blir det stille en stund.  Nå er hun i gang igjen…. helst vil hun sitte oppunder halsen min å koze hele tiden, og da skal hun sleike meg på halsen å under haka….. da blir jeg klissvåt. Samtiig bruker hun klørne når hun kozer, og da blir jeg kort opp.  Tidligere i dag satt vi i godstolen å koze i 2,5 time.  Når hun var ferdig med å vaske meg i ansiktet, la hun seg godt til rette i armene mine for å sove. Malingen hennes var en sånn jevn dur, og ble fryktelig trøtt….før jeg viste ordet av det hadde vi sovnet begge to.

Om ikke lenge er det på tide å krabbe under dyna….må tidlig opp i morgen hvis jeg skal rekke å bli ferdig med alt jeg skal gjøre.
Må ikke somle sånn at jeg ikke rekker butikken i morgen,  det gjorde jeg nemlig i fjor påske. Det resulterte i at jeg måtte handle det jeg skulle ha i Storkiosken til en mye pris.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg