Byvandring – Kvadraturen og Akershus Festning

Kunstforening på jobben arrangerer byvandring i dag om Kvadraturen og Akershus Festning, og jeg har meldt meg på.  Gleder meg til å oppdatere historiekunnskapene mine litt.  Det er så lite igjen av det gamle her i Oslo, så det er gøy å være med å få vite mer om det som er.

Sist gang jeg var på Festningen var da jeg gikk på barneskolen, og det er lenge siden i tillegg var jeg vel ikke så veldig interresert den gangen.  Etter et besøk på Fredriksborg Slott i Hillerød i Danmark for noen år siden, ble jeg veldig fasinert av Christian IV. Han var en spennende mann, og det er alltid artig å høre mer om han.

Det er jo et perfekt vær å gå på byvandring i dag, kunne jo ikke fått det bedre :o)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg