Halsbetennelse og sykemelding…

Var  hos legen tidligere i dag for å sjekke hva det var som foregitt nede i halsen min.  Måtte på labben og tok halsprøve og blodprøve.  Heldigvis så viste det ingen tegn til streptokokker i halsen, men det var alikevel en kraftig halsbetennelse. Senkningen var litt høy, men ikke unormal med tanke på at jeg hadde feber og betennelse i kroppen.

Legen kikket på halsen min å ble bekymret når hun så de store mandlene mine…  Hun mente at dersom de ikke minket innen en uke måtte de gå inn å drenere ut noe veske.  Jeg kunne ikke noe annet enn å smile, og fortalte henne at det skulle hun ikke bekymre seg for….  Mandlene mine er alltid mye større enn normalen, det har de vært siden jeg var barn.

Jeg fikk resept på antibiotika tabletter (Ery-Max 250 mg) som jeg skal ta 4 ganger om dagen i 10 dager. Hvis det ikke hadde blitt noe bedre skulle jeg ta kontakt igjen, men jeg håper ikke at det blir nødvendig. Så fikk jeg sykemelding fom i dag, og tom onsdag til uka. 

Vel hjemme igjen kjente jeg at det ikke var så mye krefter igjen, måtte bare slenge meg på senga en stund. Sovna med en gang. Var borte i ca en time, men jeg kjenner fortsatt at jeg kunne ha sovet litt mere.  Får heller prøve å holde meg våken noen timer til, så legge meg i en normal tid. Er jeg heldig så får jeg sove hele denne natten…!!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg