…..sÃ¥ mye Ã¥ gjøre, og sÃ¥ fÃ¥ dager igjen!!!

Det blir lite tid inne på PC’n om dagen….  Det er hele tiden noe jeg må ordne til jul eller julegaver ol.  Som i går etter jobben måtte jeg ut å finne noe til fetteren min og kona, de kommer nemlig en tur i dag.  Når Ivar ringte å sa at de kom en tur i dag, ble jeg veldig glad for vi sees jo ikke så ofte.  Jeg hadde ikke før lagt på, før lynet slo ned i hode på meg… JEG HADDE JO IKKE KJØPT NOEN JULEGAVER TIL DEM!!!

Hva kjøper man til to mennesker som over midt i livet, og som har alt de egentlig trenger.  Jeg stakk inn på Lucky Duck, og kjøpte et par gaveesker med god såpe og skrubbe krem. Så fant jeg et par nydelig godteskåler de skal få som fellesgave.  Kanskje ikke de mest spennende gavene, men men… nytteting kan være like så greit egentlig.

Da jeg skulle pakke inn gavene var Ronja og Vinja hjertelig tilstede, de skulle leke med papiret og med tråden. Jeg løftet de ned etter tur, og etterhvert jaget de vekk med bestemt stemme…. Så skjedde det vettu, Vinja overhørte mine strenge formaninger og bestemte seg for å hoppe opp på kaminen (som ikke brukes). Det gikk ikke så veldig bra, nei det gjorde ikke det.  Hun hadde ikke god nok fart, og kom ikke høyt nok….. men hun klarte å sette klørne i duken å dermed forsvant katten, dukken og min favoritt lykt i gulvet med et brak. Jeg prøvde å redde lykten, men den sklei ut av hånden.  Det var glass overalt….!!!  Da var det plutselig ikke en katt å se….    De forsto å holde seg borte, for jeg ble så sint å sa veldig mange nye og gamle kraftutrykk som ikke egner seg på trykk.

Glasskårene ble feiet opp, og roet senket seg i heimen etterhvert.  Vinja forsiktig frem etter en stund, og da løftet jeg henne opp tok henne med bort i sofan hvor hun fikk masse koz. Tilslutt lå vi alle tre i en stor haug i sofaen å glante på TV.

1 kommentar
    1. Off da.. full action i huset i dag skjønner eg.. hihihi.. Bra det ikke var varmt på kaminen da, våres tjukkas hoppet rett oppå vedovnen på hytta som var gloendes heit, heldigvis så liker disse pusene vatn, og eg fyllte kaldt vatn i vasken på badet og katten satt der og plasket og leikte og fikk kjølt ned begge frampotene og fikk ikke noe svi merker etter turen han hadde på ovnen, men han har ikke gjort noe sånt flere ganger, så han lærte nok ei lekse.. hihi
      Flotte gaver du har kjøpt;-)
      Ha en flott dag videre min venn;-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg